J. Rinta-Jouppi Oy

Helsingissä nyt 250 000 autoa

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 14:37 CET

Autojen määrä on lisääntynyt Helsingissä 40 prosentilla viidessätoista vuodessa ja määrä on nyt ylittänyt neljännesmiljoonan. Helsinkiläisten matkoista noin kolmasosa tehdään henkilöautolla.

Espoossa, Vantaalla ja Kauniaisissa sen sijaan noin puolet matkoista tehdään henkilöautolla. Pääkaupunkiseudun kehyskunnissa jopa kaksi kolmasosaa matkoista tehdään autolla. Arvioiden mukaan liikennemäärä kasvaa neljänneksellä nykytasosta vuoteen 2017 mennessä. Ympäristöalan virkamiesten mukaan edes raideliikenteen lisääminen ei pysäytä autoilun suosion kasvua. Tiedot perustuvat Helsingin tuoreeseen ympäristötilastoon.

J. Rinta-Jouppi myy uusien autojen lisäksi vaihtoautot ja matkailuautot. J. Rinta-Joupilla on autoliike Helsingin lisäksi myös seuraavilla paikkakunnilla: Seinäjoki, Kuopio, Tampere, Lahti, Lappeenranta ja Tuusula.

J. Rinta-Jouppi Oy

Jarmo Rinta-Jouppi perusti J. Rinta-Jouppi Oy:n vuonna 1987 isänsä ja isoisänsä jalanjäljissä. Autokauppaa Rinta-Jouppien perheyritys on tehnyt jo vuodesta 1952. J. Rinta-Joupilla on seitsemän toimipistettä eri puolilla Suomea, ja yrityksen edustuksessa ovat Opel, Chevrolet, Ford, Saab ja Porsche sekä Adria-matkailuautot. Myös vaihtoautot löytävät J. Rinta-Joupilta uudet omistajansa – vuosittain J. Rinta-Jouppi myy noin 10 000 vaihtoautoa.

Lisätietoja:
www.rintajouppi.fi