Hammar Motivational Communication Inc

"Hem för hemlösa" en ideell kväll till förmån för de hemlösa och utsatta i Göteborg 20/11 2012

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 14:08 CEST

Den 20/11 2012 organiserar föreläsaren Malin Hammar en ideell kväll till förmån för de hemlösa och utsatta i Göteborg. Den mentala tränaren Michael Södermalm, "Brandmannen" Lasse Gustavson samt Malin Hammar, föreläser gratis denna kväll. Alla intäkter går till Göteborgs Stadsmission. Platsen är Lisebergsteatern och kvällen börjar kl.18.00. För bokning av biljetter gå till www.hemlosa.org

När föreläsaren Malin Hammar kom hem till Sverige på hösten 2009 efter att ha bott utomlands i 30 år, blev hon mycket illa berörd av att se all hemlöshet i centrala Göteborg. Hon bestämde att dra sitt strå till stacken. Resultatet är "Hem för hemlösa". Detta kommer att bli ett årligt evenmang. Malin säger själv att om vi alla hjälptes åt så skulle vi inte ha någon hemlöshet i ett  land som Sverige.

Under sina år utomlands arbetade Malin som försäljnings och marknadschef inom den fem stjärniga hotell branschen över hela världen. Hon har bott i elva länder och talar sex språk varav hon kan föreläsa på fem.

HMCI är ett företag som säljer Malin Hammar som föreläsare