HEM - Halmstads Energi och Miljö

HEM varslar om uppsägningar

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 13:15 CEST

Halmstads Energi och Miljö AB, HEM, har idag skickat ett varsel om 14 tjänster till Arbetsförmedlingen. Beslutet om personalminskningar har fattats efter en analys av vilka åtgärder som säkerställer en fortsatt god service till kommuninvånare och kunder.

– Varslet är en konsekvens av vår strategi för att skapa synergier och en bättre effektivitet. En effektiv verksamhet är en förutsättning för att kunna fortsätta att hålla konkurrenskraftiga priser mot våra kunder och att säkerställa förväntad avkastning till våra ägare samt vara en långsiktig och attraktiv arbetsgivare, säger Monica Karlsson, VD på HEM.

Förhandlingarna med fackföreningarna inleds på måndag morgon.

För mer information:
Anders Bredfell, Kommunikationschef, HEM, 0725-23 36 90

HEM står för kundnytta och strävar efter minimal resursåtgång och minsta möjliga miljöpåverkan. Koncernen arbetar långsiktigt och tar ansvar för kommande generationers rätt till en hälsosam och säker livsmiljö. Vi är en kraft och resurs i det lokala, regionala och globala miljöarbetet. Miljöarbetet, som bedrivs systematiskt och strukturerat, gör att HEM medverkar till ett hållbart samhälle.