PDF Brasserie Group

Hemlan är tillbaka

Pressmeddelande   •   Jan 11, 2016 11:30 CET

Hemlan, som gjorde succé förra året, har nu kommit tillbaka till Wienercaféet. Namnet 'Hemla' är en blandning mellan orden "semla" och "hemlighet" vilket passar perfekt då kardemummabullen döljer en hemlig skatt av mandel, vanilj och grädde. Detta gör att den blir mindre kladdig och mycket lättare att äta en en klassisk semla.

Vispgrädde blandas med vaniljkräm och hemgjord mandelmassa av varsamt rostade mandlar. Ett litet hål görs i sidan av kardemummabullen och delar av innehållet gröps ur. Sedan fylls den med blandningen. Det lite bittra från kardemumman blandas i perfekt balans med det söta från mandelmassagrädden och luftigheten i bullen.

Vill du testa denna fantastiska version av semlan, eller den klassiska semlan, är du välkommen in på Wienercaféet eller något av Stina-konditorierna.

“Peter and friends” – PDF Brasserie Group.
Vi är egentligen ingen grupp – vi är eldsjälar i mat, vin och gästgiveri. Vi är ett gäng vänner som andas och lever restauration, som under paraplyet PDF Brasserie Group driver flera av Stockholms bästa krogar.