Västerbotten Investment Agency

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2011 14:05 CET

Inbjudan till föreläsning 2011-02-02

Hemligheten bakom global attraktionskraft – varför Västerbotten lyckas locka

Det är inte bara företagen som i dagens samhälle konkurrerar på en global marknad, regioner är också i allra högsta grad utsatta för en stark global konkurrens. Vad är det då som krävs för att en region skall vara attraktiv för investeringar? Vad lockar nya företag och hur håller vi dem kvar?

De nordiska länderna har Europas bästa tillväxt just nu och en stor del denna tillväxt sker i norra delarna av regionen, vad innebär det för regionens attraktionskraft?

Under föreläsningen med rubriken "Creating a hot-spot in a cold climate - how to attract foreign investors to Västerbotten” ger Västerbotten Investment Agency svar på många frågor och ställer samtidigt nya.

Anders Wangby, Verksamhetschef, berättar hur Västerbotten står sig internationellt och vilken strategi som Västerbotten Investment Agency tillämpar för att marknadsföra vårt län. Fokus, möjligheter och personligt engagemang är återkommande ledord.

Clive Vokes, ägare och grundare av Market Scoping International, har jobbat med investeringsfrämjande över hela världen och nu delar han med sig av sin syn på Västerbotten och norra Sverige. Han pratar också om vilka trender som råder just nu inom internationella investeringar.

Möt även de övriga inom Västerbotten Investment Agency och några av de nya företagarna som har flyttat till Skellefteå.

Datum 8 februari 2011
Lokal: Forumsalen, Campus
Skellefteå
Kl 19:00 - 21:00
Föreläsningen är avgiftsfri och ingen anmälan krävs. Dock är antalet platser begränsat så kom i tid. Pausfika går att köpa på Älvy Restaurang & Café

Inger Edlund
Marknadsförings- och Kommunikationsansvarig
Västerbotten Investment Agency
070 259 95 05
inger.edlund@viavasterbotten.se
www.viavasterbotten.se

Eller läs på om Campus Skellefteås kostnadsfria föreläsningar

Västerbotten Investment Agency (VIA) arbetar för att göra Västerbottens län till det mest attraktiva alternativet för utländska företag och investerare som funderar på att etablera eller expandera sin verksamhet i Sverige. Med expertkunskap i en mängd nyckelsektorer erbjuder VIA information om affärsmöjligheter samt assistans genom hela investerings- och etableringsprocessen. VIA är en regional partner till myndigheten Invest Sweden.