Hemmabutikerna i Sverige

Hemma öppnar vitvarubutiker i fjällen

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2008 12:47 CEST

Hemma öppnar vitvarubutiker i fjällen

Is och kallt ute. Snart blir det även lättare för Sälen- och Idreborna att få kyl och frys inne. Vitvarukedjan Hemmabutikerna expanderar nu med två nya butiker i de svenska fjällen. Lagom till vintersäsongen står butikerna klara.

­- Det finns stor potential i alla fritidshus och hotell runt både Idre och Sälen, säger den nya butikschefen, Urban Gillerås.

Hemmabutikerna växer. Förra veckan öppnade en stor butik i Infra City i Stockholm. I oktober öppnar butiken i Idre. Och strax efter nyår står butiken i Sälen klar. Skidanläggningarna har sin högsäsong på vintern medan Hemmabutikerna räknar med att ha sin högsäsong på sommaren. Det är då alla renoverar, bygger ut och rustar sina fritidshus.

- Förr var de boende i Idre och Sälen tvungna att åka långa sträckor för att kunna handla en ny disk- eller tvättmaskin. Nu blir det mycket närmare, och enklare, säger Elisabeth Slunge, marknadschef på Hemmabutikerna.

Butikerna kommer att ha en 24-timmarsgaranti. Det innebär att en kund kan handla en spis, kyl, frys eller någon annan vitvara ena dagen och få den installerad och klar hemma i köket nästa dag. Dessutom får kunden den gamla maskinen bortforslad.

- Om vi mot förmodan inte skulle klara att leverera i tid så bjuder vi självklart på tjänsten, säger Elisabeth Slunge, marknadschef.

För mer information, kontakta gärna:

Urban Gillerås, butikschef Idre och Sälen

Elisabeth Slunge, marknadschef Hemmabutikerna