Ölkompaniet.se

Hemmabryggaren får en ny e-handel, Ölkompaniet.se

Pressmeddelande   •   Sep 19, 2014 10:38 CEST

Idag slog dörrarna för Ölkompaniet.se upp, Sveriges nya e-handel riktad mot hemmabryggaren och i sortimentet finner man allt en hemmabryggare kan önska.

Grundarna Pierre Wessman, Joel Wessman och Oscar Eidering delar två stora passioner, ölbryggning och e-handel. För ett halvår sedan bestämde de sig för att kombinera sina två intressen vilket kokade ner till ölkompaniet.se.

Men finns det plats för en aktör till? -"Ja vi tror det" säger Pierre Wessman och fortsätter "Kvalitén på produkterna som säljs på den Svenska marknaden är redan på topp, och där är vi lika bra som våra kollegor i branschen. Däremot vad gäller teknik och förståelsen för digitala affärer där vi gör bedömningen att vi kan bidra till en bättre upplevelse för kunden. Det är vad vi hoppas på att bevisa under kommande år".

Ölkompaniet.se drivs av hemmabryggare, för hemmabryggare.Vi levererar råvaror av högsta kvalitet till rimliga priser.