Hemmabutikerna i Sverige

Hemmabutikernas mellandags-REA - bättre än någonsin!

Pressmeddelande   •   Dec 23, 2009 13:14 CET

Hemmabutikernas mellandagsrea blir bättre än någonsin. Kunderna kan fynda disk- och tvättmaskiner, torktumlare, kylskåp, frysar och massor av hushållsapparater, locktänger, eltandborstar, rakapparater. Förutom alla erbjudanden som finns i tidningen finns mängder av utställningsex, utgående modeller osv i varje enskild butik.
En av kedjans mest välkända butiker i Stockholm ska stänga i mars. Hemmabutiken på Norra Stationgatan ska ge plats för bygget av bostäder på norra stationsområdet. En 25-årig era går i graven, men misströsta inte för här finns alltså utrymme för verkliga fynd! "- Här har vi sålt många tvättmaskiner och kylskåp till Stockholmarna, säger Christopher Landgren, butikschef på Norra Station"

Ingen enskild lokal kan ersätta den på Norra Stationsgatan 56, men kedjan öppnar på David Bagares gata under mars och har ytterligare centrala lägen planerade.

Hemmabutikerna är en rikstäckande fackhandlarkedja som säljer vitvaror och hushållsmaskiner. Majoritetsägare är i kedjan är Hakon Invest. Hemmabutikerna omsätter ca 1,8 miljarder 2008.