Ladbrokes

Hemmalaget Frankrike tar hem basket-EM för damer

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2013 16:50 CEST

Hemmalaget Frankrike tar hem basket-EM för damer

På lördag inleds EM i Frankrike med match mot Italien för Sveriges del. Det ser ut att kunna bli en jämn historia där Ladbrokes erbjuder oddset 1.53 till Sveriges fördel, medan Italien ger 2.50 gånger pengarna.

Sverige är representerade i basket-EM för damer för första gången sedan 1987 och har tuff konkurrens av så väl Ryssland som Spanien i sin grupp, utöver just Italien.

Storfavoriter till att ta hem hela mästerskapet är Frankrike med 2.10 följt av Ryssland med 3.50. Spanien ger 13.00 gånger pengarna, medan Sverige hamnar på den nedra halvan av de 16 medverkande lagen med oddset 51.00.

Vinnare basket-EM damer 2013
Frankrike 2.10
Ryssland 3.50
Turkiet 7.00
Spanien 13.00
Tjeckien 13.00
Kroatien 26.00
Montenegro 26.00
Slovakien 41.00
Vitryssland 41.00
Sverige 51.00

Samtliga odds: http://sports.ladbrokes.com/sv-se/Basket/Europeisk/FIBA-EuroBasket-WomenBasket/Europeisk/FIBA-EuroBasket-Women-s8384

För mer information vänligen kontakta: Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta: Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.