Science Park Halmstad AB

Hemsida24 flyttar ut kontoret till stranden

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 13:11 CEST

På Hemsida24 har man tagit personalvård ett steg längre. Förutom massage, friskvårdsbidrag och de vanliga förmånerna har företaget för andra året i rad gjort något speciellt. Man har hyrt en stor villa i soliga Tylösand, nära stranden, och flyttat ut kontoret dit. Under två veckor jobbar alla tillsammans i huset, man lagar lunch åt varandra och på kvällarna ordnas det festliga aktiviteter.

På gräsmattan har man ställt upp ett pingisbord som det spelas flitigt på. Den sjufaldiga svenska mästaren i bågskytte Carl Henrik Gidensköld jobbar på Hemsida24 och passar på att öva skytte i fikapauserna.

- Förra året åkte vi vattenskoter men i år blir det wakeboard, säger Mikael Öhrén en av grundarna till Hemsida24.

- Fler företag borde göra så här, vi blir som en stor familj när vi är här ute, säger Emelie Haglund som är en av medarbetarna på företaget.

Hemsida24 grundades 2008 och utvecklar ett webbaserat hemsidevertyg där vem som helst, utan förkunskaper, kan bygga en hemsida. Företaget har idag över 7000 kunder och 9 anställda. För mer information se www.hemsida24.se.