Webb24 Sverige

Hemsideverktyget Sida24 byter namn till Webb24

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2012 10:00 CEST

Namnbyte för Sida24 till följd av reaktion från konkurrerande bolag

Det onlinebaserade hemside- och e-handelsverktyget byter efter mindre än två veckor sedan lanseringen namn från Sida24 till Webb24.

Namnbytet beror på att en kollega i branschen har påtalat att vårt namn skulle vara för snarlikt deras. Vi har döpt vår produkt i linje med våra övriga produkter, såsom t.ex. Agent24 och Interact24.

Vi är dock inte intresserade av att processa ärendet, varpå vi väljer att byta namn till Webb24. Istället vill vi tacka för den tidiga information vi fått, då ett namnbyte i detta tidiga skede inte ställer till några problem jämfört med vad ett senare byte hade gjort, uppger Simon Krantz vid Popnix Interactive HB, bolaget som står bakom Webb24.

Namnbytet påverkar inte befintliga kunder

Bytet från Sida24 till Webb24 påverkar inte befintliga kunder. Det enda som skiljer sedan tidigare är den ändrade logotypen, samt att vår webbadress har ersatts av http://webb24.nu.

Genomförandet av namnbytet skedde natten till lördag den 20 oktober 2012.

Webb24 tillhandahåller ett innovativt online-baserat verktyg för både företag och privatpersoner som vill komma igång med hemsida eller e-butik. Vårt verktyg är under ständig utveckling och nya versioner släpps kontinuerligt med förbättringar och nya tillägg.