Stockholmsbörsen AB

Hemtex AB noteras på Stockholmsbörsen

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2005 08:44 CEST

Hemtextikedjan Hemtex AB noteras idag på Stockholmsbörsens O-lista.

Hemtex har verksamhet i Sverige, Finland och Danmark. Företagets sortiment delas in i produktområdena Sovrum, Badrum, Fönster samt Äta & Umgås. Samtliga områden kompletteras med hemaccessoarer. Hemtex nettoomsättning var 882 miljoner kronor, mätt rullande 12 månader augusti 2004 - juli 2005.

"Hemtex blir mer synligt som börsbolag vilket de kan ha stor nytta av i sitt varumärkesarbete. Att vara ett kvalitetssäkrat bolag på börsen är bra för relationerna med kunder, leverantörer, investerare och anställda", säger Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX Exchanges. "Det känns därför riktigt bra att få hälsa Hemtex välkommen till Stockholmsbörsen."

"Nu ser vi fram emot att vidareutveckla vår affärsmodell som börsnoterat bolag och fortsätta leverera lönsam tillväxt till såväl befintliga som nya aktieägare", säger Hemtex VD Anders Jansson.

Hemtex ingår i sektorn Sällanköpsvaror och tjänster. Mer information om branschklassificering etc. av Hemtex, finns tillgänglig på www.omxgroup.com/stockholmsborsen under Press och börsmeddelanden /Sök /Avistainformation.

Anders Jansson, VD Hemtex AB, 033-20 69 00, 0705-50 42 48
Tommy Svensson, Ekonomi och finanschef Hemtex AB, 033-20 69 00, 0702-10 80 69 Jenny Rosberg, chef för den svenska aktiemarknaden, OMX Exchanges, 08-405 68 81

Om OMX Exchanges | OMX är en ledande partner för effektivare värdepapperstransaktioner. OMX består av två divisioner: OMX Technology och OMX Exchanges. Genom OMX Exchanges äger och driver OMX börserna i Köpenhamn, Stockholm, Helsingfors, Tallinn, Riga och Vilnius samt värdepapperscentralerna i Estland och Lettland. Via OMX Exchanges erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. För mer information, vänligen besök www.omxgroup.com.

Denna information kommer från Stockholmsbörsen, http://www.omxgroup.com/stockholmsborsen.

Följande filer finns att ladda ner: