Thomas Hägg PR & Communication

Henrik Aaen Kastberg blir ny VD på Noa Noa

Pressmeddelande  •  2012-10-15 14:31 CEST

Modeföretaget Noa Noa, ett av Danmarks ledande modemärken får en ny VD. Henrik Aaen Kastberg, som kommer från en ledande befattning inom H&M, ersätter Noa Noas tidigare VD Søren Brandt, som avgår.

"Noa Noa har genomgått en rad stora förändringar, både extern och internt, vilket kommer att stärka bolaget långsiktigt. Företaget har också upplevt en svag marknad, och därför har det funnits ett behov av att titta på dessa utmaningar ur ett nytt perspektiv. Vi har därför utsett Henrik Aaen Kastberg till VD för företaget. Han kommer med stor erfarenhet från H&M, som är ett av världens starkaste modevarumärken”, säger Peter Høgsted, styrelseordförande i Noa Noa. ”Detta innebär också att den tidigare VD:n Søren Brandt avgår, och jag skulle vilja ta tillfället i akt att tacka Søren för hans hårda arbete”, avslutar Peter Høgsted.

Peter Høgsted, som fram till 2012 var en del av styrelsen för Europas största byggmarknadskedja, Kingfisher, började sin karriär i FDB och kom till IKEA 1995, först som personalchef, sedan som marknadschef och senare som VD för Danmark. Från 2003 fram till 2008 var Peter Høgsted chef för IKEA i Storbritannien och med i företagets koncernledning.

Henrik Aaen Kastberg, som har examen i nationalekonomi och företagsekonomi har varit på H&M under hela sin karriär. Han var tidigare chef för H&M Danmark och senare ansvarig för H&M:s etablering i Polen. Sedan 2009 har Henrik Aen Kastberg ansvarat för de H&M-ägda kedjorna Monki och Weekday. Dessa kedjor har under Henrik Aaes ledning expanderat i Europa och Asien, och han har varit ansvarig för 80 butiker och cirka 800 anställda.

"Noa Noa är ett starkt danskt modevarumärke med en tydlig profil som har lyckats erövra ett antal marknader i Europa, både som extern leverantör och med egna konceptbutiker, och jag ser fram emot arbetet som VD”, säger Henrik Aaen Kastberg. "Många modemärken har drabbats under krisen och det finns mycket att göra för att nå ut till konsumenterna, vilket har varit en utmaning för Noa Noa. Företaget har en enorm potential, och nu är det viktigt för oss att öka tillväxten, "avslutar Henrik Aaen Kastberg.

Till dess Henrik Aaen Kastberg börjar sin tjänst kommer Peter Høgsted tillsammans med Noah Noas ledningsgrupp att ansvara för ledningen av företaget.

Om Noa Noa

Noah Noas produkter distribueras i 25 länder i mer än 180 konceptbutiker och ytterligare 1.000 butiker över hela världen. Varumärket innehåller kollektionerna Noa Noa Woman, Noa Noa Miniatyr, Noa Noa Miniatyr Baby och Noa Noa Décor. Noa Noa omsatte under 2011 över 500 miljoner. miljoner danska kronor och har ca 330 anställda. Noa Noa ägs av privatkapitalbolaget Axcel.

För ytterligare information kontakta styrelseordförande Peter Høgsted: +45 41 69 22 23

Thomas Hägg PR & Communication är en kreativ och nytänkande PR-partner inom mode, design, skönhet och livsstil. I ett personligt och nära samarbete med våra uppdragsgivare arbetar vi med att förstärka, förtydliga eller förflytta varumärken på marknaden med hjälp av tydligt definierad insatser.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom