Fujifilm Sverige AB

Henrik Åkerman ny affärsområdeschef på Fujifilm Sverige AB

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2006 14:35 CET

Henrik Åkerman, 43, tillträdde den 1 november 2006 som ny chef för affärsområde Grafiska på Fujifilm Sverige AB. Henrik Åkerman, som har 20 års erfarenhet från den grafiska branschen, kommer närmast från Xerox där han har jobbat som försäljningsdirektör. Han ser det nya jobbet som både en stor förmån och en stor utmaning.
– Den största utmaningen kommer att bli att tillsammans försöka hjälpa våra kunder att utveckla nya affärsområden och bli mer lönsamma, säger Henrik Åkerman. Nya tekniker såsom digitaltryck är ett område inom vilket Fujifilm kommer att etablera sig som leverantör.

– Vi är mycket glada över att tillsätta Henrik Åkerman som ny affärsområdeschef för Grafiska, säger Klas Balkow, vd för Fujifilm Sverige AB. Hans omfattande bakgrund och erfarenhet från digitalt tryck gör Henrik till ett bra tillskott i företaget.

Henrik Åkerman kommer att efterträda Björn Carlsson som efter tolv år som affärsområdeschef för Grafiska, Fujifilm Sverige AB, nu går i pension.

För mer information kontakta:
Henrik Åkerman, Affärsområdeschef för Grafiska på Fujifilm Sverige AB.
E-post: henrik.akerman@fujifilm.se

Fujifilm Sverige
Fujifilm Sverige AB är generalagent för produkter från Fuji Photo Film inom affärsområdena Foto, Grafiska Produkter samt Medicin & Forskning. Produktsortimentet sträcker sig från engångskameror till avancerade bildhanteringssystem i digitala nätverk. För mer information se: www.fujifilm.se.