MPC AB

Henrik ”Zäta” Zetterberg deltar i MPC Stjärngolf

Pressmeddelande   •   Aug 09, 2012 11:23 CEST

Torsdagen den 23 augusti arrangeras den tredje deltävlingen av företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf. Spel ort är Göteborg och det är nu klart att en av de deltagande profilerna är NHL Stjärnan Henrik ”Z:a” Zetterberg.

MPC Stjärngolf
Evenemangsbolaget MPC AB har i nio års tid arrangerat MPC Stjärngolf vilket är en företags- och kändisgolf. 2010 utökande man med att även arrangera i Göteborg och 2011 gjordes ytterligare utökning genom Örnsköldsvik. I år öppnas även den södra regionen upp genom att det blir en deltävling även i Malmö och spel på klassiska Barsebäck GCC. Finalen sker i Miami South Beach där vinnande teamen från varje ort gör upp om slutliga vinnare.

Henrik ”Z:a” Zetterberg
Till varje företagsteam tillsätts en känd profil från sport- eller nöjesvärlden där en av dessa profiler kommer att vara hockeyproffset Henrik ”Z:a” Zetterberg vilket är en högst önskvärd profil för evenemanget. Henrik är en av världens bästa hockeyspelare och har sedan han ankom till NHL varit Detroit Red Wing trogen. Han har skrivit på ett tolv årskontrakt vilket innebär att han kommer kvarstår i Red Wings lång tid framåt. Henrik var också den mest lysande stjärnan i Tre Kronor vid Hockey VM i våras.

- Det är med stor glädje som vi får äran av att Z:a återkommer till vårt event där det blir för tredje året i rad som han deltar vid MPC Stjärngolf. Det är ett gott betyg till eventet eftersom Henrik är mycket sparsam med att delta vid evenemang utanför Ishockeyn. Att Henrik dessutom är en mycket god golfare gör givetvis deltagandet än roligare, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner, MPC AB.

Totalt kommer evenemanget att ha närmare trettio profiler som kommer att presenteras närmare evenemanget.

MPC Stjärngolf Göteborg arrangeras torsdagen den 23 augusti med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Hills GC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart, fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Fiskekrogen.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32