MPC AB

Henrik "Zäta" Zetterberg till Göteborg

Pressmeddelande   •   Aug 12, 2013 23:45 CEST

HENRIK ”ZÄTA” ZETTERBERG TILL MPC STJÄRNGOLF

Torsdagen den 22 augusti arrangeras den fjärde och därmed sista deltävlingen av företags- och kändisgolfen MPC Stjärngolf. Spel ort är Göteborg och det är nu klart att en av de deltagande profilerna är NHL Stjärnan Henrik ”Zäta” Zetterberg.

MPC Stjärngolf
Evenemangsbolaget MPC AB har i tio års tid arrangerat MPC Stjärngolf vilket är en företags- och kändisgolf. I dag är evenemanget en landstour med en spelort per storregion i form av norra, södra, östra och västra. Det är en teamtävling där man vid varje ort har chansen att vinna en plats till den internationella finalen i Miami.

Henrik ”Zäta” Zetterberg
Till varje företagsteam tillsätts en känd profil från sport- eller nöjesvärlden där det nu är klart att en av dessa profiler kommer att vara hockeyproffset Henrik ”Zäta” Zetterberg. Evenemanget får därmed en av världens bästa hockeyspelare som numera också är lagkapten för det klassiska NHL laget Detroit Red Wing. Henrik är självklart och given i den svenska OS truppen där han kommer vara en av nyckelspelarna.

- Mycket glädjande att Henrik nu gör comeback i MPC Stjärngolf eftersom han är en extra uppskattad profil och minst sagt högaktuell där hockeylandslaget i helgen har sitt OS-läger. Han är en världsstjärna i sin idrott och vi har som sagt fått äran av att han deltagit tidigare där han också visat att även golfspelet är på hög nivå, säger Marcus Palmqvist, CEO Partner, MPC AB.

Totalt kommer evenemanget att ha närmare trettio profiler där några av dessa är Erik Hamrén, Louise Karlsson, Erik Segerstedt, Hans Fahlén, Richard Herrey, Mathias Svensson, Paul Tilly, Stefan Rehn, Harald Treutiger, Johan Ejeborg m.fl.

MPC Stjärngolf Göteborg arrangeras torsdagen den 22 augusti med check in från kl. 10.00 – 11.30 på Hills GC och 12.00 startar tävlingen i form av kanonstart, fem timmar är tävlingen beräknad att ta och efter tävlingen blir det after golf som följs upp med bankett och prisutdelning på Fiskekrogen.

För vidare information om MPC Stjärngolf besök www.stjarngolf.se eller kontakta Marcus Palmqvist på marcus.palmqvist@mpcab.se alternativt telefon 08 – 452 22 32.