Aggressive Development AB

Henry börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2010 09:56 CET

Svenska Röda Korset och Aggressive Development AB har skrivit avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidningen Henry. Genom tidningsaffären Qiozk finns Röda Korsets tidning Henry till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

– Det finns i dag minst 450 000 iPhones i Sverige och deras användare stod för 66 procent av allt mobilt surfande i Sverige under 2009. För oss på Röda Korset är det viktigt att vi berättar i nya kanaler om hur man som medlem och frivillig kan bidra till Röda Korsets viktiga arbete, säger Andreas Jansson, kommunikationschef, Röda Korset.

– Vi är mycket glada att Henry vill vara med i Qiozk-familjen, säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Henry kostar 15 kronor att köpa via Qiozk. Tidningen produceras av Röda Korsets kommunikationsavdelning i samarbete med JG Communication och Done.

Om Qiozk
Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/. Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk. På bara några dagar kan förlagets titlar finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Om Henry
Henry är Röda Korsets tidning och rapporterar med både hjärta och hjärna om hur man ordnar rent vatten efter en jordbävning eller återförenar familjer som skiljts åt i krigens kaos. Tidningen har även örat mot marken vad gäller frivilligarbetet här hemma i Sverige. Är du nyfiken på hur humanitärt arbete funkar i praktiken och hur du kan bli en del av det? Då är Henry tidningen för dig.

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.