HepTown

HepCat Day, årets stora gratis-festival i Lund tillbaka 30 maj 2015

Pressmeddelande   •  Maj 21, 2015 13:34 CEST

Hot Rods, kustoms, tatuering, denim, work wear och bågar. Livemusik från bl.a. Bäddat För Trubbel, J.Tex och The Guilt

Musik, mingel och BBQ! Lördagen den 30:e maj är det HEPCAT DAY på HepCat Store i Lund.

Var: HepCat Store, Sankt Larsv 21 i Lund
När: 11-16 lördagen den 30 maj

Rockabilly, punk, kustombilar, snygga frisyrer, tatueringar och humöret på topp. Kom och upplev en av sommarens roligaste festivaler. Dessutom helt gratis

I butiken finns representanter för flera klädmärken med en stark koppling till rock 'n' rollkulturen.

BAND SOM SPELAR UTANFÖR BUTIKEN
Bäddat För Trubbel, J.Tex & The Volunteers + special guests, Svante Sjöblom, Seguwita, Leadfoot Tea - one man trash'n'roll, The Guilt

VARUMÄRKEN MED REPRESENTANTER PÅ PLATS
Eat Dust ClothingRed Wing HeritageIndigoferaJuniper RidgeDickiesFilsonDeus Ex Machina, Oldgeezerwithin, Flying Zacchinis, Blackdays, LAST DAY COMPANY, 3rd Time Lucky, Stance Socks

BBQ
Vi grillar våra egna ''hemlagade'' burgare på ekologiskt kött

KUSTOM KUTTING
Boka tid för en klassisk klippning +46 (0)46-211 14 49

TATUERARE
Johan - Stray Cat Tattoo

www.hepcat.se

HepTown är en Lundabaserad organisation som började som swingklubb i Stortorgets källare 1999. Med Psykakutes gamla ambulansgarage som bas driver vi idag en omfattande swingkursverksamhet i regionen, skivbolaget HepTown Records, egna butiken HepCat Store, klubbar, konserter och annat som gör livet värt att leva.