Hermelin IT-partner AB

Hermelin IT-partner är Microsoft Gold Partner

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 10:16 CEST

Microsoft har nyligen skärpt kraven på sina samarbetspartner för att öka kvaliteten och tydligare visa för kunderna vilka företag som har mest kompetens inom olika områden. Efter skärpningen är det ytterst få företag i världen som klarar kraven för guld- eller silverstatus inom Microsofts partnerprogram.

– Vi ser mycket positivt på att Microsoft skärper kraven, eftersom det gör det enklare för kunderna att välja rätt samarbetspartner. Och vi är oerhört stolta över att våra medarbetare har så hög kompetens att vi inte bara klarar guldpartnerskap inom OEM Hardware utan även når silverstatus inom flera andra områden, säger Thomas Wahlström, vd för Hermelin IT-partner.

Hermelin IT-partner har för närvarande följande kompetenser inom Microsofts partnerprogram:

• Gold OEM Hardware
  • Silver Desktop
  • Silver Hosting
  • Silver Midmarket Solution Provider
  • Silver Server Platform
  • Silver Mobility

För mer information, kontakta:
Thomas Wahlström, vd Hermelin IT-partner
Mobil: 073-626 05 10, e-post: thomas.wahlstrom@hermelin.se

Så här beskriver Microsoft guld- och silverpartnerskapen på sin hemsida:

”A Microsoft gold or silver competency can help set your company apart from the competition by demonstrating a specific, proven skill set to your customers. Because Microsoft competencies are aligned with how customers actually buy, customers can easily identify your capabilities and expertise.

Silver competencies offer a clear path to help you showcase your skillset in today’s competitive environment. Earning a silver competency can distinguish your business by placing it among the top 5 percent of Microsoft partners worldwide.

Gold competencies demonstrate your best-in-class expertise within Microsoft’s marketplace. Earning a gold competency is evidence of the deepest, most consistent commitment to a specific, in-demand, business solution area, along with the distinction of being among only 1 percent of Microsoft partners worldwide that have attained this outstanding degree of proficiency.”

Om Hermelin IT-partner
Hermelin IT-partner AB är en IT-partner som hjälper små och mellanstora företag och organisationer att fokusera på sin kärnverksamhet genom att erbjuda outsourcing av hela eller delar av deras IT-drift. Bolaget grundades 2000 av Maximilian Hermelin och har sitt säte och kontor i Kista, norr om Stockholm city. Bolaget ägs till 100% av grundaren och medarbetare i bolaget. För mer information: www.hermelin.se