Rowi Wines AB

Herslev Bryghus Gorms Bryg nu i butik!

Pressmeddelande   •   Jul 02, 2012 13:01 CEST

Herslevs sommaröl Gorms Bryg finns nu i Systembolagets butiker i Malmö; Kronprinsen, LImhamn och Mobilia.

Gorms Bryg är en öl inspirerad av den gamla danska öltraditionen. En överjäst öl, bryggd av rågmalt och smaksatt med ekologisk honung från Herslevs omgivningar. Honungen är framför allt från vitklöverängarna mellan Kattinge och Kornerup.

Rågmalten gör Gorms Bryg rund och fyllig och ger en tydlig maltsmak. Honungen bidrar med en aromatisk sötma. Humlen skapar balans med sin beska och citrustoner i eftersmaken.

Gorms Bryg är utmärkt till sommarens grillrätter. Prova gärna att marinera köttet i Gorms Bryg innan du lägger det på grillen.

Gorms Bryg är också en Vikingaöl, framtagen i samarbete med Vikingamuseet i Roskilde.

SB art. nr. 89180

Rowi Wines AB erbjuder ett brett utbud av mer än 1000 olika vin-, öl- och spritsorter från hela världen.
Allt noga utvalt i nära samarbete med våra duktiga producenter och erfarna samarbetspartners. Bland annat är varje produkt testad av en expertpanel bestående av sommelierer, vinimportörer, f d anställda hos Systembolaget och restaurangmänniskor. Från vårt kontor i Båstad arbetar vi på den Skandinaviska marknaden och exporterar även till Ryssland och Indien.
Namnet, Rowi Wines, har vi tagit efter den lilla Kiwi-fågeln Rowi (Apertyx rowi) som finns i ett begränsat antal i området Okarito i Nya Zeeland. Den sällsynta fågeln lär enligt sägnerna omtänksamt värna om alla i sin omgivning. En trivsam egenskap som vi hoppas att du som kund alltid ska finna hos oss.
Välkommen till Rowi Wines!Gjertrud Flote VD