Finnair

Hetaste modekedjan väljer Finnair till Asien

Pressmeddelande   •   Okt 29, 2010 09:53 CEST

2010 10 29 Boråsbaserade Gina Tricot är Nordens snabbast växande modekedja. Förra året nådde företaget över 2,3 miljarder kronor i omsättning. Gina Tricot har 1 000 anställda och över 135 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I augusti i år öppnade kedjan flera butiker i Tyskland. Linn Lauterhorn, inköpare och Lovisa Lindstrand, konceptdesigner är två av företagets många frekventa Asienresenärer. De reser ofta ihop, efter det att den här intervjun gjordes flög de till Hongkong. Så här tycker de om Finnair:

Till vilka destinationer flyger ni med Finnair?
– Tokyo och Hongkong.

Varför flyger ni med Finnair?
- Finnair erbjuder alltid de bästa priserna och avgångarna som passar oss bäst. Det är också Finnair som flyger den snabbaste vägen till Asien.

Vad kan Finnair bli ännu bättre på?
– Ökad komfort i sätena och ett bredare sortiment vad det gäller den vegetariska maten.

Vad anser ni om Helsingfors flygplats?
– En modern flygplats där det är lätt att hitta.

Vilken resebyrå anlitar Gina Tricot?
- AKI i Borås.

Asientrafiken lyfter Finnair – Q3 visar rekordvinst
2010 10 29 Finnairs resultat för tredje kvartalet 2010 visar en rörelsevinst på 42 miljoner euro. Under motsvarande period i fjol gjorde Finnair en förlust på 20,6 miljoner euro. Det är främst Asientrafiken, som idag står för 65 procent av intäkterna, som genererat rekordresultatet.

Han blev miljonte resenären till Asien via Helsingfors

2010 10 29 Den 21 oktober passerade den miljonte Asienresenären Helsingfors flygplats. Det var den danske affärsresenären och Finnair Gold-medlemmen Birger Rasmussen som var på väg till Shanghai. Han flyger ofta med Finnair och då för det mesta i Business Class. Han uppvaktades på flygplatsen av Finnair med två flygbiljetter till valfri destination i Asien och en blombukett. Trafiken till och från Asien via Helsingfors flygplats har hittills i år ökat med 16,5 procent jämfört med samma period förr året.

Finnair och Japan Airlines code share till Sapporo, Fukuoka och Okinawa
2010 10 29 Japan Airlines och Finnair har utökat sitt samarbete via Helsingfors till Japan i båda riktningarna. Från och med vintertidtabellen den 31 oktober blir det ännu smidigare förbindelser från Stockholm, Göteborg, Norrköping och Köpenhamn till Sapporo, Fukuoka och Okinawa via Narita-flygplatsen i Tokyo. Finnair flyger idag dagligen 20 gånger i veckan till Tokyo, Nagoya och Osaka från Helsingfors. Japan Airlines och Finnair ingår i oneworld-alliansen.

Flyg till Delhi från 4 690 kr med Finnair
2010 10 29 Just nu kan du flyga billigare till New York och Asien via Helsingfors med Finnair. Frånpriser tur och retur inklusive skatter från Stockholm, Göteborg och Norrköping via Helsingfors: New York 4 190 kr, Delhi 4690 kr, Tokyo, Osaka och Nagoya 6790 kr. Begränsad sälj- och resperiod. Lägsta pris från Bromma till Helsingfors är 1 050 kr. Priset har vissa restriktioner och gäller vid bokning via Finnairs hemsida. Kolla priset hos din resebyrå! Med reservation för prisändringar.