Pyramid Communication

Hiab väljer Pyramid som partner för att utveckla ny global kommunikationsplattform

Pressmeddelande   •   Jul 01, 2013 11:23 CEST

Hiab är en av världens ledande leverantörer av lasthanteringslösningar på bilar som används inom bl a inom byggnadssektorn, skog, industri, avfallshantering, återvinning och försvaret. Hiab ingår i Cargotec som omsätter drygt 3 miljarder Euro och är noterat på Helsingfors Börs.

Hiab är i processsen att utveckla en ny affärs- och varumärkesstrategi som ska stärkas ytterligare genom bl a en tydligare positionering, ett starkt varumärkeslöfte och en global kommunikationslösning.

– Pyramid svarade bäst upp på våra krav på en strategisk kommunikationspartner med rätt kompetens och resurser för att hantera denna typ av internationella uppdrag, säger Lotta Clausen, Communications Director Hiab.

– Uppdraget ligger helt i linje med vår kompetensprofil och vi ser fram emot ett nära samarbete där vi får förmånen att ta en aktiv del i utvecklingen av ett så internationellt och expansivt företag som Hiab, säger Ulf Vanselius, VD på Pyramid.

– Hiab är vår 15e nya kund under våren, och väger väl upp de neddragningar som skett hos våra befintliga kunder i en tuff konjunktur konstaterar Ulf Vanselius. Vår attraktionskraft på marknaden är ett resultat av en kraftfull och medveten satsning. När andra byråer hukar sig i snålblåsten har vi gjort tvärtom – vi har satsat ännu hårdare på marknadsföring och anställt fyra nya medarbetare. Och självklart drar vi också nytta av att vi tidigare i vår rankades som Sveriges bästa B2B-byrå för sjunde året i rad.

Arbetsgruppen på Pyramid består av Maria Hoffstein (projektledning), Mark Drake (copy), Vladimir Eidous (AD) samt Ulf Vanselius (strategi).

För mer information kontakta Ulf Vanselius, VD på Pyramid, på tel 042-38 68 26 eller mail ulf@pyramid.se