SmartDocuments Nordic AB

High Concept och Formpipe avtalar om samarbete runt systemintegration

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 15:22 CEST

High Concept, som utvecklar SmartDocuments, ett system för mallhantering och dokumentproduktion, och Formpipe Software AB, den ledande tillverkaren i Sverige av Enterprise Content Management (ECM) lösningar såsom PLATINA, har nyligen undertecknat avtal om samarbete. Syftet med avtalet är att integrera SmartDocuments med PLATINA, för att kunna erbjuda en kraftfull lösning för mallhantering, dokumentproduktion och lagring till Formpipes kundbas.

SmartDocuments är en vida spridd mjukvarulösning inom dokumentproduktion. Systemet kan användas på många sätt från enkel hantering av organisationers visuella identitet, till att automatiskt generera innehåll i dokument och avancerad integration i organisationers ECM-arkitektur.

PLATINA är ett modernt, kraftfullt, användarvänligt och flexibelt Enterprise Content Management-system som effektiviserar, strukturerar och konsoliderar verksamheters affärsprocesser. PLATINA är flexibelt och skapar kvalitet, kontroll och lönsamhet, vilket leder till nöjdare medarbetare, kunder och medborgare.

Erik Lindeberg, verksamhetschef på Formpipe berättar: ”Genom att integrera SmartDocuments med PLATINA, kan vi erbjuda våra kunder en enkel och hanterbar metod när dokumentskapande är en vital del av verksamheten, och addera mervärde till nuvarande och nya kunder i form av väsentliga kostnads- och tidsbesparingar”.

Nyligen erhöll High Concept ett prestigefullt pris för ”Application of the Year” i Holland. Nyligen genomfördes även den första pilotinstallationen i Sverige hos en stor myndighet. Tillsammans med det nya samarbetet med Formpipe står High Concept nu inför ett stort genombrott på den svenska marknaden. Marco Drost, VD för High Concept säger: ”Holland har ett gott rykte som ledare inom dokumentproduktion och jag är övertygad om att den svenska marknaden är både redo att dra nytta av denna innovation samt att ta den till nästa nivå”.

FÖR REDAKTÖRER

Om High Concept

High Concept grundades 1994 och är ett dynamiskt och snabbväxande mjukvarubolag med aktiviteter i Tyskland, Holland, Schweiz, Sverige och USA. Vårt mål är att erbjuda organisationer en tydlig metod för dem att skapa, förbättra, distribuera och lagra deras digitala dokument. Vår lösning är en unik, flexibel och framtidssäker mjukvarulösning: SmartDocuments. SmartDocuments leder marknaden för dokumentproduktion, med över 150.000 användare inom offentlig verksamhet, banker och försäkringsbolag.

Om Formpipe

FormPipe Software AB (publ) är ett programvarubolag inom ECM (Enterprise Content Management). Vi utvecklar och levererar ECM-produkter för att strukturera information i större företag, myndigheter och organisationer. Våra programvaror hjälper organisationer att fånga, hantera, distribuera och sätta information i ett sammanhang. Sänkta kostnader, minimerad riskexponering och strukturerad information är vinster av att använda våra ECM-produkter.

FormPipe Software etablerades 2004 och har kontor i Stockholm, Uppsala, Linköping, Skellefteå och Köpenhamn. FormPipe Software AB (publ) är listat på NASDAQ OMX marknadsplats First North.

Mer information

För mer information om High Concept vänligen kontakta Tomas Hydfeldt, Affärsutvecklare:

Tel:                070 611 6503

E-post:          thydfeldt@highconcept.eu

Web:             www.highconcept.eu

För mer information om Formpipe Software AB vänligen kontakta Erik Lindeberg, verksamhetschef:

Tel:                08 555 29060

E-post:          erik.lindeberg@formpipe.se