Briza maxima AB

High Fantasy - konservativ sörja eller politiskt sprängstoff?

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2012 15:16 CET

Nördcafé Malmö bjuder in till en afton där det görs en djupdykning i  ett av de teman som ligger som grund för all nördighets uppkomst - high fantasy!

Med Johanna Koljonen som aftonens huvudgäst tas det ett avstamp i George R.R. Martins Game of Thrones, Tolkien och mängder av andra ikoniska verk. Under kvällen bjuds allmänheten in för att titta på myternas bakgrund och göra en djupdykning i fantasygenrens rötter i 1800-talsromantiken.

Johannas Koljonens expertis ligger i den engelska litteraturen och konsten, något som är väldigt passande då detta är myllan som Lewis och Tolkien stammar ur. Denna gång inleds Nördcaféet med ett föredrag av Johanna som sedan kommer ligga till grund för ett gemensamt samtal närvarande nördar emellan.

Johanna Koljonen blev en rikskänd nörd bland annat efter vinsten i ”På Spåret”, programledarskapet för P3 Kultur, ”Jättestora frågor med Johanna Koljonen” samt självklart TV-cirkeln med eftersnack till SVT:s visning av ”Game of Thrones”.

Nördcafé Malmö är det framgångsrika koncept för kunskapsutbyte som arbetats fram av Briza Maxima AB och Form/Design Center. Att delta i ett nördcafé ger inblick i olika nördars expertområden i ett format som är välkomnande och inbjuder till möten och deltagande. Dessutom får besökaren ny, nördig fakta att lägga till kunskapsbanken, och har också möjlighet att dela med sig av sina egna.

Arrangörerna vill förena människor med samma intresse oavsett social eller kulturell bakgrund, och strävar efter att sudda ut gränsen mellan åskådare och talare. Som alltid när Briza Maxima producerar upplevelser så inbjuds deltagaren att lära med hela kroppen och uppleva med alla sinnen.

Vad

Nördcafé Malmö äger rum på Form/Design Center, Lilla Torg.
Onsdagen den 5 december, kl. 18.00 till 20.30.

Förköp via http://www.tickster.com/sv/events/vcj045urxb4futc
Mer om kvällens program: https://www.facebook.com/events/162827087189030.

Bildmaterial: Se www.briza.se/pressrum. Foto via Flickr CC RemcoBoerma och Zanthia

För mer information:
Rebecka Eriksson, producent, kommunikation
Epost: rebecka@briza.se
www.briza.se

Johanna Duthy, publikutveckling
Epost: johanna@formdesigncenter.com
www.formdesigncenter.com

Briza maxima: eventföretaget som erbjuder utveckling genom upplevelser genom att producera arrangemang som deltageren upplever med alla sinnen och minns med hela kroppen.