Hill & Knowlton

Hill & Knowlton bäst i Singapore för andra året i rad

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2008 13:38 CEST

För andra året i rad är Hill & Knowlton i Singapore den PR-byrå som uppdragsgivarna allra helst samarbetar med, enligt tidningen Marketings årliga undersökning där endast byråernas befintliga kunders åsikt räknas. För tredje gången under de senaste fyra åren toppar Hill & Knowlton listan över Singapores bästa PR-byrå, framför konkurrenter som systerbyrån Ogilvy Public Relations (2:a) och Fulford PR (3:a).

Under ledning av Jimmy Tay, Hill & Knowltons chef för Sydöstra Asien, har byrån under året behållit sin status som en av de ledande PR-byråerna i landet med stora uppdragsgivare som exempelvis HP, Goldman Sachs och Sony Singapore.

Tidningen Marketing berömmer H&K Singapore för dess profilering som en av de ledande aktörerna inom innovativ kommunikation, där byrån inte bara erbjuder sina klienter "teknikdrivna kommunikationslösningar" utan även ligger i framkant när det gäller den egna kommunikationen. Här märks bland annat nyhetsbrevet Ampersand från Hill & Knowlton, som erbjuder såväl insiktsfulla kommentarer som ögonblicksbilder av en mediemarknad i förändring.

H&K Singapore utmärker sig enligt tidningen även inom det digitala området, inte minst genom lanseringen av en serie verktyg för intern kommunikation. Att skapa en gemensam kommunikationsplattform och en stark företagskultur är viktiga framgångsfaktorer, enligt H&K Singapore.

Två nytillkomna kunder under året är Sony Electronics Asia Pacific och Sony Singapore.

För mer information:
Jimmy Tay, Chief Executive, Hill & Knowlton Southeast Asia