Samhall

Hillevi Engström besöker Samhall i Umeå

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2010 13:53 CEST

Inför valet tar Samhall emot politiker från alla riksdagspartier för att visa upp ett Samhall som har förändrats och förnyats – och gör nytta. Den 8 september besöker riksdagsledamoten och ordföranden i Arbetsmarknadsutskottet, Hillevi Engström (M), Samhall i Umeå.

Samhall, som är ett av Sveriges största företag, startades för 30 år sedan. Uppgiften har hela tiden varit att anställa och utveckla personer med funktionsnedsättning. Företaget har genom åren förändrats från att främst ägna sig åt egen industriproduktion till att i högre grad erbjuda tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder.

– Bilden av Samhall har inte förändrats under dessa 30 år, även om företaget gjort det. Vi har effektiviserat vår industriproduktion och har därmed skapat utrymme att ägna oss mer åt tjänster och bemannade lösningar ute hos kunder. Vi passar därför på att under valrörelsen visa upp ett förändrat Samhall för politikerna, säger Henry Magnusson, regionchef i Samhall.

Media är välkomna att följa besöket.

Datum: 8 september
Tid:
14.30 - 16.00
Plats: Samhall Umeå, Umestan hus 221 (det tidigare regementsområdet) och Strömpilen
Deltagare: Hillevi Engström (M)
Ulf Grape (M)
Anders Öhlund, arbetsområdeschef
Henry Magnusson, regionchef

För ytterligare information, kontakta:

Henry Magnusson, regionchef 070-559 20 55
Anders Öhlund, arbetsområdeschef: 070 - 369 82 20
Anders Ekberg, pressekreterare: 076-101 90 55

Samhall levererar varor och tjänster till kunder inom en rad olika områden: tillverkning, montering och förpackning; lager och logistik; mark- och fastighetsservice; städning samt äldreservice. Samhall har 20 500 medarbetare på 250 orter och omsätter årligen cirka 7 miljarder kronor. Bolaget ägs av staten och har uppdraget att skapa meningsfulla och utvecklande jobb för personer med funktionsnedsättning som medför nedsatt arbetsförmåga.