HiNation AB

HiNation Nyhetsbrev - August 2012

Pressmeddelande   •   Apr 02, 2013 12:39 CEST

HiNation Nyhetsbrev – Aug 2012

Alla är tillbaka på kontoret! Nu är vi redo att ta oss an hösten med förnyad energi - och vi gillar ju förnyelsebar energi, som ni vet! J En större order från Indien har just bekräftats; en bra start på hösten, mer info senare. Fler nyheter:

• Volym? Vill du köpa minst 20 HiLights? E-maila Kristina på kristina.linhardt@hination.seför  att få en värdekod värd 500€ att använda vid ditt nästa köp. OBS: Koden är bara giltig till 7 september, så skynda dig!
  • BLOW & Orrefors Välgörenhetsauktion 11 aug - HiNation och HiLights valdes av BLOW! och Orrefors tack vare möjligheten att tydligt kunna visa vart pengarna går, och den konkreta nyttan av HiLights hos mottagarna.

-”Det känns fantastiskt att vår passion för glas och konsthantverk kan bli till ljus

för de som verkligen behöver det”, säger Markus Emilsson, en av medlemmarna i BLOW.

Intäkterna omvandlas till HiLights åt organisationen ”MUST”s medlemmar, en NGO som stödjer kvinnor i Mathare Valley, ett slumområde i utkanten av Nairobi. Läs hela pressmeddelandet här. Om du missade auktionen kan du bidra genom att donera via vår webshop.

• Technology Exchange Lab (TEL) - HiLight på HiNation är stolta över att vara med på TEL, en plattform för att globalt dela och diskutera innovativa lösningar på problem inom fattigdom och hållbarhet. Klicka här för att se hur HiLight kan lösa bristen med belysning och laddning i utvecklingsländer.
  • Brainstorming pågår… Denna vecka samlades några HiNation-vänner att ta reda på vilka produkter som våra kunder vill använda tillsammans med HiLight. Telefonkablar, radio, USB-drivna lampor, fläktar och kylskåp – med mera! Vad skulle DU vilja kombinera med HiLight? Maila Max med dina önskemål och idéer till wenxiang.pang@hination.se.
  • Letar du efter en perfekt födelsedagspresent till personen som har allt? Oroa dig inte! Beställ presentkort i vår webshop.

Tillbaka om en månad,

Linda Krondahl

VD HiNation AB

PS1. Nya HiLight Stories - Läs om kajakäventyr på Grönland med Rickard Berg, och Jenny Bisther’s segelsemester. DS1.

PS2. Om du vill avprenumerera, svara på detta mail eller skicka ett meddelande via formuläret på vår hemsida. DS2.

Linda Krondahl, CEO

+46 (0)707-94 92 80

www.hination.com

HiNation® was founded in 2008 by Linda Krondahl, M.Sc. Chemical Engineering and Technology Management. HiNation cooperates with external expertise, organisations and universities for product development, manufacturing and sales. Our mission is to provide the best solar powered products to people around the globe, focusing on two markets - Outdoor users www.hination.com and Off-grid users www.hination.org.

Today 1,7 billion people, about 25% of the world's population, lack access to electricity. Instead, they get light from open fires, kerosene lamps or battery flash lights. The result is unhealthy emissions, affecting the health of people locally and the environment globally, but also the risk related to fires in areas where water often is a scarce resource. With HiNation's portable solar panel HiLight they can produce their own energy for durable lighting and charging cell phones and other portable device.