HiNation AB

HiNation Nyhetsbrev - Feb 2012

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2012 00:14 CET

HiNation Nyhetsbrev - Feb 2012

Ok, jag erkänner. Även om februari var ovanligt lång – för att vara februari - hann vi inte riktigt få ut nyhetsbrevet i tid. Vi lovar bot och bättring, och kommer i framtiden att försöka leva i samma tidszon som er.

Ø  London calling - Februari inleddes i London, där vi träffade ett antal internationella hjälporganisationer. Vi planerar ett besök i Paris inom de kommande veckorna. Har du förslag på organisationer och personer i Paris som vi borde kontakta? Maila Kristina Linhardt så försöker vi träffa dem samtidigt.

Ø  Dubai – I början av april kommer HiNation för första gången att besöka DIHAD, en av de största mässorna för humanitärt bistånd och utveckling. Vi kommer samtidigt att träffa organisationer med säte i Dubai. Tipsa oss gärna om du känner till några lokala organisationer eller mässdeltagare, så kontaktar vi dem inför resan.

Ø  HiLight som toppmodell - Rykande färska foton från fotograf Peder Bollnert är klara, och du kan nu få en första titt på den kommande färgen, orange. Du hittar foton på Facebook och som högupplösta foton under Press på vår hemsida. Vi räknar med att börja leverera orange HiLights framåt sommaren. Låt oss gärna veta vad du tycker om färgvalet – bra eller dåligt? Vilken färg skulle DU vilja ha, och varför?

På återseende i vår,

Linda Krondahl

VD HiNation AB

PS1. Kopplat till vår verksamhet i Afrika finns HiNation och SWEACC, Swedish East African Chamber of Commerce, med i det senaste numret av Entreprenör. Läs artikeln här! DS1.

PS2. Om du känner någon som borde få HiNations nyhetsbrev (eller du inte längre vill få det); svara på detta mail eller ett skicka meddelande via formuläret på vår hemsida! DS2.

___________________

Linda Krondahl, CEO

+46 (0)707-94 92 80

www.hination.com / www.hination.org

HiNation® was founded in 2008 by Linda Krondahl, M.Sc. Chemical Engineering and Technology Management. HiNation cooperates with external expertise, organisations and universities for product development, manufacturing and sales. Our mission is to provide the best solar powered products to people around the globe, focusing on two markets - Outdoor users www.hination.com and Off-grid users www.hination.org.

Today 1,7 billion people, about 25% of the world's population, lack access to electricity. Instead, they get light from open fires, kerosene lamps or battery flash lights. The result is unhealthy emissions, affecting the health of people locally and the environment globally, but also the risk related to fires in areas where water often is a scarce resource. With HiNation's portable solar panel HiLight they can produce their own energy for durable lighting and charging cell phones and other portable device.