HiNation AB

HiNation Nyhetsbrev - Mar 2012

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2012 14:57 CEST

HiNation Nyhetsbrev - Mar 2012

Ok, nu åter tillbaka i normalläge - nyhetsbrevet kommer ut innan månaden är slut. Eller "normalläge" - är det någonsin normalt längre? Vi lever i en värld fylld av överraskningar, och de flesta överraskningarna är positiva - åtminstone i efterhand (resten kommer jag att avslöja i en bok när jag blir 70 J). Tills dess finns massor av tid att ta tag i andra spännande uppgifter!

• DIHAD i Dubai – En kort påminnelse, eftersom flyget går idag, den 29 mars. Vi kommer att träffa ett flertal organisationer för att diskutera hur HiLight kan bidra till en bättre situation vid katastrofer och flyktingläger, och vill gärna träffa hjälporganisationer/NGOs som har lokalkontor i Dubai. Om du deltar eller tycker att vi ska träffa någon lokal organisation, maila till linda.krondahl@hination.se.
  • Zambia-resan på gång - Efter lite förseningar åker vi snart söderut för att undersöka hur HiNation kan samarbeta med microfinans-organisationer för att nå låginkomsttagare. Vi är i Zambia från mitten av april, och kommer att träffa både myndigheter och organisationer. Förhoppningsvis blir det bra möten och konkreta idéer på hur vi tillsammans kan förbättra tillgången till bra ljus och mobilladdning på gräsrotsnivå!
  • HiLight-leverans - Ny leverans har ankommit till kontoret. Om du beställer HiLight nu, är den tillgänglig för omedelbar leverans. De som beställer innan påsk (senast 4 april) bjuds på vår favorit-accessoar; "Bläckfisken" - kabeln som gör att du kan ladda nästan alla telefoner från USB. Beställ här
  • "Alla färger, så länge den är grå" - Vi har bara kört grått fram till nu. Om du såg de senaste produktfoton, noterade du både en grå och orange variant? Enligt planerna levereras den orange HiLights inom en snar framtid, och att döma av reaktionen från våra testare, är det redan en favorit. Mer information kommer när den finns tillgänglig för beställning!

På återhörande om en månad - då i en direktrapport från Zambia,

Linda Krondahl

VD HiNation AB

PS. Om någon borde få HiNations nyhetsbrev (eller du inte längre vill få det), svara på detta mail eller ett skicka meddelande viaformuläret på vår hemsida! DS.

Linda Krondahl, CEO

+46 (0)707-94 92 80

www.hination.com / www.hination.org

HiNation® was founded in 2008 by Linda Krondahl, M.Sc. Chemical Engineering and Technology Management. HiNation cooperates with external expertise, organisations and universities for product development, manufacturing and sales. Our mission is to provide the best solar powered products to people around the globe, focusing on two markets - Outdoor users www.hination.com and Off-grid users www.hination.org.

Today 1,7 billion people, about 25% of the world's population, lack access to electricity. Instead, they get light from open fires, kerosene lamps or battery flash lights. The result is unhealthy emissions, affecting the health of people locally and the environment globally, but also the risk related to fires in areas where water often is a scarce resource. With HiNation's portable solar panel HiLight they can produce their own energy for durable lighting and charging cell phones and other portable device.