Hippie de Luxe ab

Hippie de Luxe har förvärvat agenturen till Nordic Ware

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2016 14:01 CET

Ölandsbaserade distributions- och agenturbolaget Hippie de Luxe har förvärvat agenturen för Nordic Ware i Sverige. Nordic Ware är en av världens största tillverkare av bakformar och är välkända för sina detaljrika kakformar.

Nordic Ware är främst kända för sina Bundt-formar i fantasifull design. De amerikanska formarna är några av världens mest sålda bakformar och används flitigt av bland andra Nigella Lawson och Martha Stewart.

Förvärvet av Nordic Ware ger ett breddat produktutbud för Hippie de Luxe och kompletterar de varumärken inom bakning och matlagning som företaget sedan tidigare representerar på den skandinaviska marknaden.

Hippie de Luxe AB har samlat några av marknadens bästa och mest intressanta varumärken för bakning och matlagning. Vår målsättning är att vara Skandinaviens bästa distributör av kvalitativa och hållbara produkter för er som vill ta vara på det naturen har att ge. Baka och laga mat från grunden, men gör det med stil.

Kontakta oss på info@hippiedeluxe.se alternativt 070-414 67 68 för mer information.