Skånes Idrottsförbund

HIPPOLOG TAR TÖMMARNA I DEN SKÅNSKA IDROTTEN

Pressmeddelande   •   Mar 02, 2012 11:40 CET

Gabriella Bragée har utsetts till distriktsidrottschef i Skåne.

Gabriella, som tillträder tjänsten den 2 april, kommer närmast från en befattning som produktchef/inköpare på fackhandelskedjan Granngården. Innan dess arbetade hon med både livsmedels- och lantbruksfrågor inom Lantmännen.

De idrottsliga rötterna finns i ridsporten, där Gabriella som utbildad hippolog har meriter som ridskolechef och ridlärare. Hon har också varit ordförande i Skånes Ridsportförbund och ledamot i SISU Idrottsbildarna Skåne.

Gabriella har även arbetat som utvecklingskonsulent inom SISU Idrottsutbildarna Skåne, där hon hade ansvaret för föreningsutveckling, folkbildning och kommunkontakter.

Det är således en kraft med erfarenheter från näringsliv, den offentliga sektorn och folkrörelsesektorn som nu tar tömmarna i den skånska idrotten.

- Gabriella Bragée är etablerad i den regionala idrotten och hon kan vår organisation. Hon har jobbat ideellt inom både ridsporten och SISU Idrottsutbildarna. Dessutom har hon andra kvaliteter som tillsammans med idrottsmeriterna gör henne synnerligen lämplig för detta jobb, säger Krister Clerselius, ordförande i Skånes Idrottsförbund

Tjänsten som distriktsidrottschef innebär att vara verkställande chef för både Skånes Idrottsförbund och SISU Idrottsutbildarna Skåne.

För mer information kontakta: Erik Strand, generalsekreterare i Riksidrottsförbundet, tel: 08-699 62 12 eller Krister Clerselius, ordförande i Skånes Idrottsförbund, tel: 0708-10 71 33.

Skåneidrotten - en kraftfull resurs för vinnande samspel!