HiQ International AB

HiQ tecknar nytt ramavtal med Vodafone Sverige

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2006 09:22 CET

HiQ tecknar ett nytt ramavtal med Vodafone Sverige rörande teknikkonsulttjänster. Avtalet omfattar bland annat tjänster inom projektledning, systemutveckling och radioplanering och gäller under ett år.

– HiQ har arbetat med Vodafone Sverige sedan år 2000 med att designa, planera och utveckla nät och stödsystem för GSM och 3G. Sedan HiQ etablerade verksamhet i Karlskrona i slutet av 2004 har vi kunnat utöka och intensifiera det samarbetet. Idag har vi en mycket god relation med Vodafone här i Karlskrona och även på andra platser i Sverige. Jag är givetvis mycket glad över vårt fortsatta samarbete, säger Arne Borg, VD för HiQ Karlskrona.

Vodafone Sverige erbjuder mobila tjänster som gör arbetsliv och privatliv enklare, effektivare och roligare. Företaget ingår i Telenor, som har svensk verksamhet inom fast telefoni, bredband och mobiltelefoni, och är också partnernätverk inom Vodafone Group. Vodafone Sverige erbjuder mobila tjänster inom tal-, data- och bildkommunikation och distribuerar mobil underhållning inom tv, musik och spel.

– HiQ har ett brett erbjudande inom telekomsektorn där vi arbetar med både leverantörer, operatörer och användare samt de regulatoriska myndigheterna. Det gör vår position unik. Att Vodafone Sverige väljer att teckna ett nytt ramavtal med HiQ ser jag som ett kvitto på att vår expertis inom telekom kan hjälpa en kvalitetsmedveten operatör som Vodafone Sverige att fortsätta utveckla sin affär, säger Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ International.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Lars Stugemo, VD och koncernchef HiQ, tel: 08-588 90 000
Arne Borg, VD HiQ Karlskrona, tel: 0768-800 800
Annika Billberg, informationschef HiQ, tel: 08-588 90 015, 0704-200 103

HiQ är ett IT- och managementkonsultföretag som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation, programvaruutveckling och simuleringsteknik. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har fler än 650 anställda med kontor i Sverige, Finland och Danmark. HiQ är noterat på Stockholmsbörsens Attract 40-lista. För mer information, besök www.hiq.se