HiQ International AB

HiQ tecknar ramavtal med Post- och Telestyrelsen

Pressmeddelande   •  Aug 27, 2003 09:28 CEST

IT- och managementkonsulten HiQ tecknar ramavtal med svenska Post- och Telestyrelsen. Avtalet gäller två år och omfattar tekniska och affärsmässiga utredningar samt granskning och analys vid tillståndsgivning. Det innebär konsulttjänster inom bland annat fast och mobil telefoni, IP-telefoni, Internettjänster, infrastruktur, nummerplaner och radiorelaterade frågor.

- HiQ och PTS har framgångsrikt samarbetat sedan 1999 med bland annat UMTS-ansökningar, 3G-mätningar för operatörer, utredning av nummerplaner och implementering av ny kostnadsmodell för svenska operatörer. Vi ser avtalet som ett bevis på att vår kund är nöjd med våra tjänster och ser fram emot en fortsatt god affärsrelation, säger Patrik Boman, VD HiQ Stockholm.

Post- och Telestyrelsen är den svenska myndighet som bevakar tele-, IT-, radio- och postområdena. Målet är att alla svenskar ska ha tillgång till effektiv och prisvärd kommunikation.

- HiQ har arbetat med ledande leverantörer, operatörer och användare inom telekom sedan 1995. Regulatoriska frågor är en viktig del av telekommarknaden som kompletterar vårt kunnande inom teknik och affär, säger Boman.

För ytterligare information, kontakta gärna:
Patrik Boman, VD HiQ Stockholm, tel: 08-588 90 000
Anna Svensson, informationschef HiQ, tel: 08-588 90 000, 0704-200 103

HiQ är IT- och managementkonsultföretaget som arbetar med högteknologiska lösningar inom kommunikation, programvaruutveckling och simulering. Bolaget är ledande inom dessa områden och har Norden som hemmamarknad. HiQ har ca 400 anställda med kontor i Sverige, Finland och Danmark. HiQ är noterat på Stockholmsbörsen. För mer information, besök www.hiq.se

Anna Svensson, Informationschef & Investor Relations
HiQ International AB, Box 7421, Sveavägen 17, 17 tr, 103 91