Hans Richter Läromedel

Historia – Ny Richbook från Hans Richter Läromedel!

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2010 11:58 CEST

BETA-versionen finns nu tillgängligt för test!

Nu finns vårt nya historieprogram som kommer att sträcka sig genom hela den europeiska historien tillgängligt för test och utvärdering. Manus är skrivet av Robert Ahlman, historiker vid Gotlands Högskola och arkitekt för programmet är LarsGöran Boström, med ett stort antal eLearningprojekt bakom sig. Målgruppen för Richbooks Historia är gymnasium och universitet. Möjligheten att använda materialet på olika nivåer utgår i hög grad från dess flexibla användarvänlighet, alltså de integrerade funktioner som möjliggör olika pedagogiska upplägg. Vid sidan av detta är historia ett ämne som intresserar många människor och det kommer med denna utgångspunkt att även lanseras en version som är anpassad till det livslånga lärandet.

Richbooks Historia är utvecklat utifrån aktuell forskning om pedagogik. Andra ingredienser är att programmet är motiverande med funktionella hjälpmedel och användarvänligt. Textmaterialet formerades med denna utgångspunkt som en rikt illustrerad resa genom historien med bilder och 3D-videosekvenser. Ett historiskt lexikon finns integrerat i programmet manar till fördjupning både med temabaserat innehåll och med beskrivningar av lexikonlänkar. Enkel navigering, interaktivitet och pedagogiska verktyg som hjälpmedel för lärandet är viktiga ingredienser.

Läs artikeln “Utvecklarens dilemma” om utvecklingsprocessen av programmet på eLearningworld.se klicka här!

Klicka här för att komma till produktsidan för Richbooks Historia! Här finns också ett kontaktformulär för alla som vill titta närmare på programmet. Vi ser fram emot era synpunkter… Till produktsidan!

Kontakta gärna, LarsGöran Boström, Marknads- och utvecklingsansvarig för Hans Richter Läromedel för mer information.

telefon: 0454 32 36 04 | e-mail: larsgoran@richbook.se

Förlaget sysslar med försäljning av eLearningprogram från några av världens främsta producenter. HRL har därtill en betydande egen utveckling av eLearningprogram, Språkdiagnos och polska för nybörjare och Richbooks Project Management finns redan idag, mycket mer är på väg. Vi erbjuder företag, utbildningsföretag, skolor och universitet ett omfattande sortiment med läromedel, tjänster och kunskaper för modernt lärande.