Warner Home Video Sverige

Historisk dramatisering i An American affair

Pressmeddelande   •   Sep 15, 2010 09:29 CEST

Året är 1963 i Washington, USA, och John F Kennedy har nyligen tillträtt som president. Adam Stafford är 13 år gammal och kämpar med tonårens alla svårigheter. Han håller sig ofta för sig själv och på kvällarna har han en egen favoritsyssla: Han spionerar på grannfrun Catherine Caswell. Cathrine är en attraktiv kvinna i 30-årsåldern och Adam fascineras av hennes skönhet och aktiva umgängesliv. Flertalet gånger ser Adam ingen mindre än John F Kennedy på besök. När Adam slutligen närmar sig Catherine inleds en vänskap som snabbt blir komplicerad av en växande härva intriger. Oundvikligen nalkas dagen då presidenten mördas och allt förändras.

An American Affair är regisserad av svensken William Olsson som även har regisserat den hyllade kortfilmen Resenären. Bland skådespelarna finns Gretchen Mol (3:10 to Yuma) i rollen som Catherine och Cameron Bright (New Moon, Eclipse) som Adam.

Utgivningsdatum: An American Affair har premiär på Blu-ray den 15 september.

För titelinformation: http://korta.nu/AnAmericanAffair

För mer information och förfrågningar vänligen kontakta:
Ulrika Hedlund på Bite Communications, tel: 08-402 01 00, warner@bitepr.se

Om Warner Home Video
Warner Home Video har verksamhet i 90 länder och är en del av Warner Bros. Entertainment Company. Företaget är branschledande inom global videodistribution. Warner Home Videos filmbibliotek erbjuder titlar och kvalitetsunderhållning från Warner Bros. Pictures, Turner Entertainment, Castle Rock Entertainment, HBO Home Video och New Line Home Entertainment