Effnet AB

Hitachi köper testlicens för Header Compression från Effnet

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2006 10:16 CEST

Det japanska företaget Hitachi Communication Technologies Ltd. har köpt en testlicens för mjukvaran Effnet Header Compression.

Hitachi Communication Technologies Ltd. är ett dotterbolag till Hitachi Ltd., ett ledande globalt elektronikbolag. Bolaget är bland annat ledande inom design, utveckling och världsomspännande försäljning av informations- och kommunikationssystem, inklusive IP-nätverk och tredje generationens mobila kommunikationssystem.

“Intresset för Header Compression bland tillverkare av infrastrukturutrustning inom mobiltelefoni ökar. Det är delvis ett resultat av fjolårets genombrottsorder från Qualcomm och vi är glada att nu kunna lägga ännu en viktig aktör inom CDMA2000-segmentet till vår kundlista. Vi ser Hitachi som en mycket värdefull referenskund”, säger Hans Runesten, verkställande direktör, Effnet AB och koncernchef, Effnet Holding AB.

Effnet Header Compression är skrivna i ANSI C, de är lätta att portera till olika plattformar och fungerar på alla de vanliga operativsystemen. Effnet Header Compression kan även kompletteras med ett testverktyg, Effnet HC-Sim™, som underlättar integration och tester.

Denna order har inte någon effekt på försäljning och resultat under årets första kvartal.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Hans Runesten, VD Effnet AB och Koncernchef, Effnet Holding AB, 08-564 605 68, 0702-802 626, hans.runesten@effnet.com

Om Effnet AB och Effnet Holding AB (publ)
Effnet AB, ett helägt dotterbolag till Effnet Holding AB, är världsledande inom IP Header Compression. Effnet utvecklar och säljer programvaran Effnet Header Compression som ökar effektiviteten, hastigheten och tillförlitligheten av IP trafik i mobila, fasta och satellitbaserade nätverk. Mer information om Effnet AB och Header Compression finns på www.effnet.com. Moderbolaget Effnet Holding AB (publ) är noterat på Nya Marknaden på Stockholmbörsen under symbolen EFFN. Mer information om Effnet Holding AB (publ) finns på www.effnetholding.se.

Effnet, Effnet Header Compression och Effnets logotyp är varumärken ägda av Effnet AB / Effnet Holding AB