Jobbkällan

Hitta både lediga och dolda jobb

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2010 09:10 CET

Minst 70 procent av alla lediga jobb är dolda. De annonseras aldrig ut. Men nu går det att hitta många av dem på Internet. alltforjobbet.se, som sedan tidigare har flest publika lediga jobb i Sverige och ytterligare 58 länder, inleder ett samarbete med doldajobb.se där just de dolda jobben finns.- Nu blir det ännu mera sant att man kan lägga mer tid på att söka jobb än att leta efter dem, säger Carina Carlsson, redaktör på alltforjobbet.se

Vissa tror att det är 70 procent av alla jobb som tillsätts som aldrig annonseras ut. Andra menar att det är hela 80 procent. Många företag förlitar sig särskilt i dessa tider på att de ska få tillräckligt med spontanansökningar och annonserar därför inte. Men även i goda tider är det många jobb som inte annonseras ut.

- Man får sökande via kontakter, spontanansökningar och många andra vägar, säger Carina Carlsson.

Doldajobb.se bygger på att den som känner till någon arbetsgivare där det finns, kan finnas eller kan komma att finnas möjligheter, tipsar om det på webbplatsen. Det kan man göra anonymt. Om många bidrar kan det alltså blir gott om nya möjligheter för den som söker jobb om man tänker på att de drygt 30 000 publika jobb som finns hos alltforjobbet.se egentligen kunde vara 100 000.

- Idén med doldajobb.se är genial och passar utmärkt för oss att samarbeta med. Vi vill ju samla så mycket som möjligt på en plats och det här blir ett mycket bra tillskott. Tänk om bara en tiondel av alla dolda jobb skulle gå att hitta, vilket skillnad det skulle innebära, säger Carina Carlsson.

Både de lediga jobben på alltforjobbet.se och de dolda hos doldajobb.se finns inom de flesta yrkesgrupper, olika typer av anställningsformer och i hela landet.

För mer information, välkommen att kontakta:

Carina Carlsson, Redaktör på alltforjobbet.se
carina@alltforjobbet.se

08-437 671 41
www.alltforjobbet.se,

Bilder finns här: http://www.alltforjobbet.se/press

Alltforjobbet.se är webbplatsen med flest lediga jobb i 59 länder, jobbprofiler för jobbsökare, sökfunktion för arbetsgivare, fakta, kunskap, evenemang, nyheter, inspiration och en mötesplats för det mesta som rör arbetslivet.