Vodafone Sverige AB

Hitta de rätta orden med Vodafone live! och WordFinder

Pressmeddelande   •  Okt 03, 2003 11:08 CEST

Nu har alla Vodafone live-användare alltid ett lexikon i fickan och vet därmed var de ska hitta orden när de som bäst behöver dem. Det mobila lexikonet erbjuds i Vodafone live! av WordFinder Software AB.

Förutom det nya samarbetet har också Vodafone lives användargränssnitt fått ett nytt utseende* som gör det ännu enklare att ta del av Vodafone lives alla innehållstjänster.

Lexikontjänsten fungerar inom Vodafone live! redan nu och WordFinder Software kommer inledningsvis att erbjuda WordFinder med Norstedts ordbok svensk-engelsk/engelsk-svensk.

- Genom att erbjuda vårt lexikonprogram som en tjänst i Vodafone live! ökar vi möjligheterna för människor att alltid ha tillgång till rätt ord i rätt sammanhang. Vi är övertygade om att i takt med att allt fler människor har globala kontakter så är det en stor fördel att enkelt ha ett språkstöd i sin mobiltelefon, säger Thomas Olsson, vd för WordFinder Software AB.

För Vodafone är samarbetet med WordFinder Software ett viktigt steg i att göra Vodafone lives utbud ännu fylligare.

- Vodafone live! ska erbjuda en mångfald av innehållstjänster, som både ska roa och hjälpa människor i deras vardag. Lexikonprogrammet WordFinder är ett mycket populärt verktyg för massor av datoranvändare idag och vi är övertygade att tjänsten har ett stort behov att fylla även mobilt, säger Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument på Vodafone Sverige.

Att ta del av WordFinder kommer inledningsvis, under en prövoperiod, att vara kostnadsfritt utöver trafikavgiften.

Vodafone lives användargränssnitt har också fått ett nytt utseende för att ytterligare underlätta för användarna att ta del av alla tjänster i portalen. Även nytt innehåll utöver WordFinder har tillkommit. Bland annat märks ett 15-tal nya javaspel samtidigt som flera av de spel som ingår sedan tidigare har modifierats för att passa fler av de kameramobiler som ingår i Vodafone live!

För ytterligare information kontakta:
Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument
Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se

Thomas Olsson, vd, WordFinder Software AB
Tel: 0470-70 00 25, e-post: thomas@wordfinder.se

*Gäller i kameramobilerna Sharp GX20, Nokia 3650 och Nokia 7650

Om Vodafone live!
Med Vodafone live! kan användarna fotografera, skicka och ta emot färgbilder, ladda ner och spela spel, skicka e-post, ladda hem polyfoniska ringsignaler, ta del av de senaste nyheterna, hämta information i färg och bild om allt från sport och väder till bästa restauranger och senaste filmutbud, och naturligtvis, ringa eller ta emot samtal.

Vodafone live! säljs i ett paket där kameramobilerna som ingår är förprogrammerade för alla tjänster och färdiga att använda direkt när man går ut ur affären. Tjänsterna nås sedan enkelt genom Vodafone lives egna användargränssnitt direkt från mobiltelefonen.

Vid köp av någon av mobilerna som ingår med ett nytt abonnemang eller kontantkort får användaren tillgång till alla tjänster i Vodafone live! automatiskt. Detsamma gäller de som redan har kontantkort eller abonnemang inom Vodafone, de behöver bara komplettera med mobilen för att kunna ta del av tjänsterna i Vodafone live! För närvarande ingår Sharp GX20, Panasonic GD87, Nokia 7650, Nokia 3650, Sony Ericsson T610 och Sharp GX10i i erbjudandet och under hösten 2003 planerar Vodafone Sverige för ännu fler Vodafone live-mobiler från olika mobiltelefontillverkare

Om WordFinder Software AB
WordFinder Software grundades 1990 med idén att utveckla effektiva elektroniska lexikon. I takt med den allt snabbare tekniska utvecklingen har programvaran utvecklats. Idag kan WordFinder Software inom ramen för WordFinder Language Solutions erbjuda både större och mindre företag effektiva lösningar för att finna de rätta orden och de rätta formuleringarna på olika språk direkt i datorn. Genom samarbete med ledande svenska och utländska lexikonförlag kan WordFinder Software erbjuda mer än 100 olika ordböcker på ett stort antal språk inom mängder av ämnesområden. WordFinder Software sysselsätter idag ett 20-tal medarbetare och har sitt huvudkontor i Växjö.