Enida AB

Hitta dina förebilder

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 20:13 CET

Förebilder, förebilder, förebilder. Vem har du som förebild? Det behöver inte nödvändigtvis vara någon som jobbar med exakt samma sak, eller ens inom din bransch. Det kan vara någon som helt enkelt använder styrkor som även du skulle kunna använda för att nå din egen framgång.

Genom mitt jobb träffar jag många kloka människor. Vi inspirerar varandra. Detta gäller inte minst på mitt kontor – ett kontorshotell/kontorslandskap som jag delar med andra småföretag. Vi knyter kontakter i andra branscher och utbyter erfarenheter och tjänster. Tänkte att ni ska få träffa den yngsta tjejen som målmedvetet och spralligt jobbar mot sina karriärmål.

Anna Helin är en 20-årig, otroligt driven och målinriktad tjej som arbetar på ByUs Webbyrå samtidigt som hon pluggar – allt för att samla in all den kunskap hon behöver för att nå sitt mål. Hennes mål och ambition är att starta en egen reklambyrå innan hon är 30 år.

• Vad består dina arbetsuppgifter av?

Som webbredaktör och copywriter på ByUs arbetar jag främst med textredigering och publicering av material. Vid publicering av material arbetar jag mycket med programmering och struktur för att webbplatsen ska upprätthålla sin användarvänlighet. Användarvänlighet och sökmotoroptimering är något vi värnar väldigt mycket om.

• Vad är du mest stolt över?

Om man tänker stort så är jag stolt över min envishet och positiva anda. Om man tänker litet så är jag stolt över att jag lyckades under gymnasiet skriva en uppsats på tio sidor om det enskilda barrets betydelse i världen och dessutom fick toppbetyg på det.

• Var hämtar du din inspiration från?

Jag hämtar mycket inspiration från känslor som skapats av konst och text. I mitt arbete är det viktigt att framhäva känslor hos besökaren/kunden och därför försöker jag ofta leta upp ord, färger och mönster som ger en bra beskrivning av känslor för att sedan kunna använda det i mitt arbete. Jag inspireras mycket av vardagen också. Roliga små saker som en sköldpadda på tunnelbanan eller ett udda mönster på en jacka.

• Vilka är dina styrkor som du gärna använder i ditt arbete?

Jag har en enorm fantasi (ibland lite för stor) och är alltid öppen för nya lösningar och nya synsätt. Eftersom webben är så flexibel så gäller det att anpassa sig.

• Vad vill du tipsa om till de som vill maximera sina karriärmöjligheter?

Ge aldrig upp! Om du vet vad du vill varför ska du då nöja dig halvvägs? Var initiativrik och leta nya lösningar på problem!

Vem har du som förebild? Hur kan de inspirera dig?

Av: Nina Berbic www.enida.se

(Vill du få ett mail när nästa artikel publiceras? Maila nina@enida.se så får du läsa artikeln först av alla!)