CLM Kommunikation

Hitta nya jobb med sökordsoptimerade jobbportaler

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 11:22 CEST

Jobbportalerna Workshopping.com och JobbTorget.se och dess nätverk med bloggare har nu drygt 1 miljon unika besökare och genererar drygt 3,5 miljoner impressions på årsbasis. Båda jobbportalerna har hög pagerank på Google, 6 & 5, då allt fler länkar till dem.

Workshopping.com och JobbTorget.se marknadsförs via olika mediakanaler som t ex sponsrade länkar men bolaget har hela tiden prioriterat meta- och sökordsoptimering. Målsättningen är att få en indexering som speglar arbetsgivares och arbetstagares intressen och "sökfraser". Detta för att underlätta för arbetslösa och arbetsnyfikna så att de snabbt och enkelt kan få en översikt över arbetsmarknaden och dess aktörer.

- Vi vill ha en bra indexering på Google då det är den ledande sökresursen, säger ägaren Micael Wiking.

Ambitionen avspeglar sig i följande konkurrensutsatta fraser:

Fras: nytt jobb - 12 400 000 träffar på Google
JobbTorget.se: placering 1
Workshopping.com: placering 3

Fras: nytt jobb Sverige - 6 350 000 träffar på Google
JobbTorget.se: placering 1
Workshopping.com: placering 3

Fras: nytt arbete - 4 200 000 träffar på Google
JobbTorget.se: 1
Workshopping.com: 2

Fras: rekryterare - 550 000 träffar på Google
JobbTorget.se: placering 4
Workshopping.com: placering 2

- Vi suger upp en arbetsnyfiken målgrupp med rötterna och förmedlar dem till arbetsmarknadens kompetenta parter så att möte kan ske, avslutar ägaren Micael Wiking.

...........

Jobbportalerna:

Workshopping.com - en global jobbportal som sammanställer, betygsätter, rankar och informerar om marknadens aktörer både i Sverige och utomlands inom segmenten: arbetsförmedling, rekrytering, bemanning och "headhunting".

JobbTorget.se - presenterar över 100 svenska arbetsförmedlare i en översikt samt i olika sektorer.

...........

CLM KOMMUNIKATION