Nordiska Listan AB

Hitta rätt catering till sommarfesten med CateringListan.se!

Pressmeddelande  •  2011-04-14 15:29 CEST

CateringListan.se har sedan lanseringen våren 2010 skaffat sig ett brett företagsregister och goda kontakter med Cateringföretag spridda över hela landet. Du, som privatperson eller företag, lämnar enkelt och snabbt en offertföfrågan på CateringListan.se för att sedan invänta svar från ett flertal intresserade cateringföretag. Du kan då lätt jämföra erbjudanden och hitta det förslag som passar dig och din budget bäst. Att använda sig av CateringListan.se sparar oftast både tid och pengar.

Den som söker catering- privatperson likväl som företag- via CateringListan.se kan vara säker på att nå ut till ett flertal leverantörer på önskad ort för att sedan kunna välja det som passar just dem bäst. Kunden skickar in specifika önskningar, storlek, leveransdatum och budget till oss och vi skickar sedan ut offerten till företag som kan tänkas erbjuda just den tjänst kunden söker. Efter detta kontaktar företagen som är intresserade kunden direkt via telefon eller via CateringListan.

”Vi har som långsiktigt mål att leverera över 300 unika förfrågningar per vecka till våra kunder och att sajten besöks av över 10000 personer per vecka. Det kommer göra oss till den absolut största förmedlaren i Sverige av cateringrelaterade tjänster", säger Henric Löfström, VD på Nordiska Listan AB. I dagsläget besöks sajten av ca 14 000 personer per måndag som var och en aktivt sökt efter catering via CateringListan.se.

CateringListan.se är en del av Nordiska Listan AB (listan.se) som har förmedlat tjänster mellan privatpersoner, företag och offentlig sektor sedan 2007 och är i dagsläget en av Sveriges absolut största tjänsteförmedlare.  Nordiska Listan AB hjälper privatpersoner att hitta rätt företag för just deras önskemål, och företag att hitta rätt kunder för dem.  Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan, FlyttListan och StädListan. I dagsläget har Nordiska Listan AB 20 nischade listor – däribland RevisorListan, ElektrikerListan och VVS-Listan. Under 2010 hade vi över tre miljoner besökare och förmedlade tjänster till ett uppskattat värde av ca 480 MSEK.

För mer information, vänligen kontakta:
Henric Löfström, VD, Nordiska Listan AB
Epost: henric@listan.se
Webb: www.listan.se

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan (www.maklarlistan.se), FlyttListan (www.flyttlistan.se) och StädListan(www.stadlistan.se). Två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 70 - 200 unika förfrågningar till våra samarbetspartners. Under 2009 hade vi över 3 000 000 besök och förmedalade tjänster till ett uppskattat värde av ca 370 MSEK.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom