FMCA - Flatmate Creative Agency

Hjälp!!! Var ska vi äta lunch???

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2012 14:17 CEST

Var ska vi äta lunch???
Du vet hur det kan vara när det är dags för lunch, var ska vi äta idag? Och när du är i en ny stad - kanske med kunder, vart ska man gå?

Med den nya appen Lunchradar blir det enkelt att välja. Med Lunchradar är det enkelt att se vad som erbjuds till lunch där man befinner sig.

Lunchradar är en helt ny typ av mobilapplikation för iPhone och Android, som gör det enkelt för användaren att se vilka luncherbjudanden som finns i närheten av där man är. Användaren får information om det aktuella lunchutbudet direkt i sin mobil. Restauranger som anslutit sig till Lunchradar dyker upp i appen.

Enkelt och lättöverskådligt för användaren
Lunchradar ger användaren tydlig information om vilka rätter som serveras idag, vad det är för typ av restaurang som serverar maten och hur man hittar till eller på annat sätt kommer i kontakt med den. Lunchradar är gratis för användare att ladda ned på App Store eller Android Market! Användare kan själva be sina favoritrestauranger att ansluta sig till Lunchradar. Ju fler som ansluter sig desto tydligare blir lunchutbudet.

Lunchradar lokaliserar var användaren befinner sig med hjälp av GPS och visar lunchutbudet i närheten. Användaren väljer själv inom hur stor radie man vill söka restauranger – inom 1 km, 3 km, 5 km eller 1 mil. Inställningarna är enkla och man kan välja att sortera restaurangerna på avstånd eller i bokstavsordning. Användaren kan också filtrera dagens rätter genom olika kategorier: Kött, Fisk, Fågel, Vegetariskt, Övrigt och Alla.

Enkelt för restaurangerna
Varje restaurang har möjlighet att lägga till fem rätter per dag. Precis som för användaren ska det vara enkelt även för krögaren att med några snabba klick hantera sina menyer i Lunchradars webbaserade verktyg.

För restauranger är Lunchradar ett prisvärt och smart annonsalternativ, som vänder sig direkt till användare som själva bett att få informationen.

En restaurang som vill synas på lunchradarn betalar 195 kronor per månad, abonnemangen har ingen bindningstid utan kan sägas upp vilken månad som helst. En restaurang som vill testa kan göra det fritt i 30 dagar.

Veta mer?
Lunchradar är framtagen av Flatmate Web & Digital. Läs mer om Lunchradar på www.lunchradar.se och/eller kontakta:

André Högberg, telefon 08-22 66 06, 070-667 50 06

e-post: andre@flatmate.se