Tourn - Marknadsföring inom bloggar

Hjälper företag att nå ut inom tusentals bloggar

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 10:48 CET

Tourn är en marknadsföringstjänst som hjälper företag att hitta bloggare som vill skriva om företagets produkter och recensera produkterna till sina läsare. Det är helt kostnadsfritt att skapa en kampanj på Tourn, företaget blir sedan matchad med tusentals bloggar som får chansen att anmäla sitt intresse att skriva om företaget. Tjänsten kostnar endast om företaget är intresserad av att samarbeta med någon av de bloggar som vill skriva om företaget.

— De absolut flesta webbutiker och internetbaserade företag har någon gång på något sätt försökt att marknadsföra sig inom bloggar, det kan ha varit genom samarbeten, genom lanseringar av pressmeddelanden eller bara genom simpla kommentarer till blogginlägg, säger Marcus Lind VD på Tourn.

Marcus menar att intressent för marknadsföring inom bloggar är väldigt stort just eftersom att det kan ge så mycket olika fördelar för företaget. Det ger både direkt trafik ifrån läsare som klickar sig igenom till företagets webbplats ifrån blogginlägget, det bygger företagets varumärke när starka individer med en grupp följare skriver och rekommenderar företagets tjänst, och det ger dessutom ett långsiktigt värde då blogginlägget ofta ligger kvar under en väldigt lång tid och genererar förbättrat värde för företaget inom sökmotorerna.

— Målet med Tourn är att helt enkelt underlätta arbetet något enormt, och spara massvis med tid för företag som vill marknadsföra sig på nätet genom bloggar. Med hjälp av Tourn så kan ett företag registrera sig och skapa en kampanj helt gratis, så matchar vi kampanjen med våra tusentals bloggare som letar efter produkter att skriva om. Sedan väljer företaget ut exakt vilka bloggar som de är intresserade att samarbeta med, säger Marcus Lind.

Idag har Tourn ca 2500st bloggar i sitt nätverk ifrån olika plattformar som alla letar efter företag och produkter att skriva om. Totalt når Tourns nätverk av bloggar ut till över 7,000,000 besök i månaden på den svenska marknaden.

Marcus fortsätter även att berätta att det viktiga med Tourn är att skapa relevant, unikt innehåll för företag runt om på internet. Det är väldigt viktigt och noggrant att företagen har möjlighet att själva välja vilka bloggare som de tycker är värda och relevanta för just deras företag. Tourn bestämmer inte heller vad bloggarna ska skriva, utan det är bloggarnas egna ord och åsikter som kommer fram i blogginläggen, vilket innebär att varje inlägg blir unikt och extra värdefullt.

VD: Marcus Lind, marcus@tourn.se, +66(0)8 382 759 78

Logotype och Media

Logotype .png: http://www.tourn.se/media/logo.png
Logotype .pdf: http://www.tourn.se/media/logo.pdf
Introduktionsfilm: http://youtu.be/oYL_45A3YqI

Adress till hemsidan: http://www.tourn.se

Tourn hjälper företag att annonsera och marknadsföra sig genom bloggar. Tjänsten grundades 2009 och hade en nylansering i September 2012. Företagets grundare och VD är Marcus Lind.