Crisos AB

Hjärnkoll i svåra möten

Press Release   •   May 23, 2016 09:08 CEST

Att allt fler drabbas av psykisk ohälsa, stress och fastnar i krisprocessen blir ett allt större samhällsproblem. Arbetsmiljöverket ställer från den 31 Mars 2016 nya krav på svenska arbetsgivare för att förebygga problemen. Arbetsgivare ska främja en god arbetsmiljö och förebygga risk för ohälsa på grund av organisatoriska och sociala förhållanden i arbetsmiljön.

Hur ser det egentligen ut på Svenska arbetsplatser?

Möt författaren Regina Birkehorn, som efter 20 år som krisexpert delar med sig av sina mest gripande, dramatiska och livsavgörande möten som påverkade alla inblandade oavsett om de var hjälpare eller drabbade.

I boken Hjärnkoll i svåra möten - beskriver Regina vad som skedde med människor som drabbades av sorg, kris, psykisk ohälsa, rån, kidnappning, utmattningssymptom med mera.

Några historier från boken:

• Psykosocial arbetsmiljö hos Polisen
  • En viktig arbetsmiljöfråga blir plötsligt en belastning i familjen
  • Prästens verktygslåda
  • Hjärtinfarkt i räddningstjänst
  • Dödsfall i förskolan
  • Rån i butiken
  • Självmord på hotellet
  • Föräldrar i sorg
  • Barn i kris

Regina Birkehorn är är författare och har skrivit drygt 10 böcker om krishantering. Hon har dessutom grundat företaget Crisos AB och skapat Head On Metoden® som är en pedagogisk metod för att utbilda människor utan förkunskaper i krispsykologi. Metoden grundar sig i den psykodynamiska utvecklings psykologin, anknytningsteorin och mentalisering.

För mer information kontakta:

Lars-Göran B. Karlsen

Bruksgatan 17

748 50 Tobo

lg@crisos.se

Crisos hjälper företag och organisationer att minimera skadeverkningarna vid kriser. Genom Head On metoden tillhandahålls utbildning i praktisk krishantering på olika nivåer. Metoden förklarar på ett enkelt, praktiskt, konkret och pedagogiskt sätt hur människor fungerar och reagerar i en krissituation och ger organisationer verktyg för att hantera krissituationer och människor i kris.