Cortexum AB

HjärnLyftet skänker en kursplats för varje betalande deltagare genom stipendier

Pressmeddelande   •   Mar 13, 2012 09:04 CET

Stipendier till höstens kurser Träna Din Hjärna 65+ (värde 6.975 kr) utlyses nu av HjärnLyftet. En stipendiat per varje fullt betalande deltagande kan utses.

HjärnLyftet vet att det är finns pensionärer som verkligen skulle kunna dra nytta av kunskapen om hur hjärnhälsa kan leda till ett långt och vitalt liv - men kanske inte har de ekonomiska möjligheterna att gå vår kurs. Det är ett skäl till att vi nu öppnar möjligheten att söka stipendier.

- "Vi har sett ett starkt intresse för våra kurser, men alla har inte ekonomin att betala hela kursavgiften, berättar Gunilla Bruce Litton, HjärnLyftets grundare och ledare. Vi har därför tagit beslutet att till Hjärnans Dag i Stockholm torsdag 15 mars, införa möjligheten att gå vår kurs "Träna Din Hjärna 65+" utan någon kostnad alls. Vi vill sprida den här kunskapen till alla som kan dra nytta av den! Vi stödjer också Hjärnfondens verksamhet för forskning inom området."

Så här fungerar det: För varje betalande kursdeltagare i kursen “Träna Din Hjärna 65+” kan en stipendiat utses. HjärnLyftet förbehåller sig rätten att välja stipendiater bland de ansökningar som kommer in. Om det inte finns lämpliga sökanden kan antalet stipendier som delas ut bli färre än antalet betalande kursdeltagare.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kontakta VD, Gunilla Bruce Litton för mer information. Telefon 0708-366 898 eller gbl@hjarnlyftet.se. Se även www.hjarnlyftet.se

HjärnLyftet® / Cortexum AB erbjuder som enda företag I Sverige, en tvärvetenskaplig kursverksamhet för bättre hjärnhälsa. Med kursen  Träna din hjärna vänder vi oss i första hand till personer som 65+ eller andra pensionärer.  Andra kurser som “Träna på iPad” erbjuds alla åldrar. Även workshops och seminarier finns för företag. Inom kort kommer webbkurser. Verksamheten startades 2010, utgår från vetenskaplig forskning och är i stark utveckling.