Northern Trail

HJÄRTELAND - nytt premiärdatum - 19/4

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 10:08 CEST

Premiären 15/3 blev en smygpremiär med Jeff Hanson, men efter lite omgruppering är det finally dags för den riktiga premiären den 19.e april.

Gästerna är: Christian Kjellvander, Romi Mayes (CAN) och Hajen. Dj-gäster Annika Norlin & Jens Lagergren

19.00 / 20år / 180kr / Ticnet.se

CHRISTIAN KJELLVANDER

Efter Loosegoats, Songs of Soil och tre soloalbum behöver amerikaskåningen Christian Kjellvander ingen närmre presentation. Hans mörka stämma och förtrollande harmonier har etsat sig fast för att stanna och vi är peppade över öronen då Christian och makan Karla-Therese gästar premiären av Hjärteland!
www.myspace.com/christiankjellvander

ROMI MAYES (CAN)

"If you don't like drinking or swearing or country or blues or dealing with yer broken heart, you won't like it", säger charmiga Romi Mayes om sin rootsigt råa men varma alt-country. Hon kan ses som en smutsigt tilltufsad Lucinda Williams och på scen backas Romi (som passande nog uttalas "raw me") upp av amerikanska proffskompbandet the Weber Brothers.
www.myspace.com/romimayes

HAJEN

Med benämningar som 2009 års pophopp i bland annat Sonic och Metro är Amanda Bergman helt rättvist en av vinterns mest omtalade. Hennes myspacesida går varm och med sina trollbindande små pianoballader är Hajen Gagnefs egna korsning mellan Regina Spektor och Tom Waits. Väldigt bra helt enkelt.
www.myspace.com/hajensmyspace

DJs: ANNIKA NORLIN & JENS LAGERGREN

Annika och Jens från Säkert!, Hello Saferide, Dundertåget, I are droid och resten av musiksveriges finaste har lovat att göra sitt bästa bakom skivspelarna för att få till skönaste barhänget. Vi har såklart ingen anledning att tveka.

OM HJÄRTELAND

Med converse-beklädda fötter i den amerikanska myllan och truckerkepsen på i Stockholmsnatten intar Hjärteland vid ett tillfälle i månaden anrika Berns Salonger. Varje kväll bjuds tre artister in att dela scenansvaret, medan vi och gästdjs levererar vår favoritmusik under kristallkronorna - allt för den ultimata söndagskvällen. Både tryggt och traditionellt, nytt och spännande.

xoxo
Erik, Micke & Peter

www.myspace.com/hjarteland
Facebook-gruppen Hjärteland

PETER ENGQVIST: Nyligen inflyttad från Göteborg där han drev undergroundsuccén Ny Klubb. Fostrad på västkustens hetaste oas: Woody West.

MIKAEL NILSSON: Driver bokningsbolaget Northern Trail och huserar med klubben Last Waltz på Bonden Bar i Stockholm. Hittas också dagtid på mediebyrån Carat.

ERIK DAHLSTRÖM: Klubbveteran och grundare av klubbnätverket Woody (Sthlm, West, East) och drev under många år prisbelönade liveklubben Nighttrane på Mondo och Debaser. Basade över musiktidningen La Musik under hela dess existens.