Hjerta i Sverige TEST

​Hjerta säljer sin aktieandel i United Securities och satsar på värdepapperserbjudande inom Hjerta

Press Release   •   Feb 02, 2018 12:44 GMT

Hjerta har idag tecknat avtal om att sälja sin aktieandel i United Securities AB för att fokusera på värdepapperserbjudandet inom Hjerta. Satsningen är en viktig del och ett naturligt steg i Hjertas långsiktiga strategi att bli Sveriges ledande rådgivare inom försäkring och sparande.

Från årsskiftet kommer Hjerta erbjuda möjligheten att bli anknutet ombud till Hjertas värdepappersbolag. Hjertas värdepapperserbjudande innefattar en egen fonddepå med ett kunderbjudande som är anpassat efter det nya regelverket MiFID II som träder i kraft 3 januari 2018.

- Satsningen möjliggör för kunderna att spara i depå med starkt kunderbjudande anpassat efter det nya regelverket, säger Maria Schäder, vd för Hjertas värdepappersbolag.

Dessutom ingår ett rådgivningsstöd som säkerställer att rådgivningen uppfyller de krav som ställs i och med MiFID II. Ersättningar är fria från intressekonflikter och uppfyller därmed kraven under de nya regelverken MiFID II.

- Vi har kommit långt i våra kommande kunderbjudanden där Hjertas värdepapperserbjudande är en viktig del, säger Robert Edberg vd på Hjerta.

Om Hjerta

Hjerta är ett ledande rådgivningsföretag inom försäkring och sparande. Vi möter behoven hos företag och individer med vårt breda erbjudande, vår starka lokala närvaro och den stora organisationens möjligheter och fördelar. Vi levererar värde för våra kunder genom engagemang, trygghet och innovation.

Idag är vi ca 250 rådgivare på fler än 50 orter runt om i Sverige. Vi fortsätter att växa och skapa framtidens bästa rådgivarkoncern nära våra kunder.