Azing Sport AB

Hockey är onödigt dyrt!

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2009 15:39 CEST

Det saknas leverantörer av hockeyutrustning som ser till sporten och familjernas bästa. Det handlar både om service, ekonomi och kvalitet. Hur detta påverkar unga talangers val av idrott finns det ingen forskning om, men det är ingen hemlighet att utrustning är en tung utgift för föräldrar med barn som vill spela hockey.

Att ishockey är en dyr sport är ingen nyhet. Utrustningen är en stor del av budgeten för varje ishockeyklubb. Division 2 laget Fagersta AIK tecknade avtal med en ny leverantör och sänkte sina materialkostnader med 40 procent redan första säsongen.

Hösten 2008 tecknade Håkan Westborg, ordförande för Fagersta AIK, avtal med en ny leverantör som erbjuder sportartiklar som är anpassade för alla, både för ungdomsverksamhet och för elitidrottare. Han insåg direkt att klubben skulle sänka materialkostnaderna rejält.

- Då det gällde ett relativt nytt varumärke som Ferland, var det viktigt att kontrollera att det infriade våra förväntningar. berättar Håkan, och fortsätter: Därför lät vi några utvalda spelare testa klubbor och övrig utrustning. Spelarna var mycket nöjda, och efter ett par veckor använde sig hela A-laget av de nya produkterna.

När Fagersta AIK:s styrelse summerade säsongen 08/09 blev resultatet över förväntan. Materialkostnaderna hade minskat med 40 procent och spelarna var helnöjda och vill idag enbart använda sig av de nya produkterna. I och med den förbättrade ekonomin i klubben kommer även juniorlaget att erbjudas samma utrustning och avtal som A-laget har idag.

-Vi har fått allt vi har önskat oss, och lite till, säger Håkan. Billigare och bättre produkter, klubborna håller längre och därmed behöver vi inte köpa lika många. Men framför allt får vi en snabb och effektiv service, vilket är mycket viktigt för oss och våra spelare.

Calle Rollne, Azing Sport AB:

Ekonomin är ju det ständiga problemet i föreningslivet. Vi satsar på att erbjuda produkter av högsta kvalitet till överkomliga priser vilket förstås är mycket viktigt i en sport som ishockey, där utrustningen är en tung utgift för föreningar och föräldrar. Våra leveransvägar är korta i och med att både lager och butik ligger centralt i landet.

För mer information, kontakta;

Håkan Westborg, Fagersta AIK

faik@westhockey.se

Tel. 0223-406 27

Calle Rollne