HockeyPractice.se

HockeyPractice.se inleder samarbete med Anders Hedberg

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2011 11:26 CEST

HockeyPractice.se inleder samarbete med Anders Hedberg!

Anders Hedbergs företag Team Hedberg AB har sedan några år tillbaks sålt det kanadensiska företaget Custom Ice Rink konstfrusna ishockeyrinkar i Sverige. Syftet med dessa är att öka antalet isytor för spontanidrott - antalet isytor i Sverige har successivt minskat vilket har påverkat rekryteringen och utbildningen av bl a ishockeyspelare negativt.

Dessa relativt billiga rinkar som kan byggas i valfri storlek ser vi som en möjlig lösning för att återigen öka antalet isytor i Sverige och därigenom bidra till att öka rekryteringen och intresset för ishockey m fl issporter samt bidra till en förbättrad folkhälsa. Med dessa rinkar kan man även komplettera föreningens fullstora rink med en liten träningsrink, skottramp på is etc.

Vår målgrupp är bl a fastighetsbolag, kommuner, bostadsrättsföreningar, ishockeyföreningar eller andra idrottsföreningar som vill ha tillgång till isytor i bostadsområdet, kvarteret, isanläggningen m fl.

Kontaktperson: Micael Lundmark, info@hockeypractice.se, 070-580 95 49

HockeyPractice.se - webbutiken med allt du behöver till ditt ishockeyintresserade barn för hemmaträning/-lek utan krossade fönster, förstörda garageportar och ilskna grannar.

HockeyPractice.se - webbutiken med allt din ishockeyförening behöver för att höja träningskvaliteten såväl på is som vid sidan av isen.

HockeyPractice.se - webbutiken som i samarbete med Fan-tastic Sports kan erbjuda er unika träningsanläggningar för att höja ishockeyträningen till helt nya höjder!