Trade in Sports

Hockeyspelare blir börsnoterat golfproffs

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2017 14:00 CEST

Victor Roupe ägnade sig åt hockey fram till att han var 15 år gammal. Sen introducerades han till golfsporten och har gjort kometkarriär. Nu tar han sats mot Europa genom att notera sig på sportbörsen Trade in Sports.

Golfspelaren Victor Roupe är 23 år och representerar Skinnarebo GK. Victor började tidigt att spela hockey och ingick som junior i HV71:s organisation. Som 15-åring provade han på golf för att bara 4 år senare kvala in till den Svenska proffstouren Nordea Tour. Nu satsar Victor mot Europatouren och med sig på resan tar han de investerare som från den 7:e juni köper andelar i hans satsning på sportbörsen www.tradeinsports.se.

Privatpersoner och företag är från den 7:e juni välkomna att investera i Victors golfverksamhet. Han säljer totalt 2.500 andelar för 100 kronor styck och i utbyte mot de 250.000 kronor i riskkapital som Victor tar in får investerarna totalt 22% av de prispengar som han spelar in under 3 år från och med 2018.

Investeringsvillkoren är satta utifrån målsättningen att Victor skall spela på Europatouren om 3 säsonger, d.v.s. från säsongen 2020. Om han skulle lyckas med det och placera sig på plats 50 på Europatour-rankingen säsongen 2020 kommer investerarna få en avkastning på cirka 560%. Om han inte lyckas slå sig in på Europatouren mellan 2018-2020 utan stannar på den Nordiska Touren riskerar investerarna att förlora cirka 50-100% av det investerade kapitalet.

Victors styrkor är hans spel från från tee till green och det mentala. Victor är en spelare som håller balansen mentalt, hetsar inte upp sig i onödan och blir sällan arg på banan. Fokus ligger på att bli bättre på green.

Siktet är nu inställt på att komma ut på de större tourerna. För att fortsätta min satsning är Trade in Sports en stor hjälp på vägen. Det har nu blivit två säsonger på Nordic League och därmed jag fått bra erfarenhet och vet vad som krävs för att komma vidare.” säger Victor Roupe.

Victors investeringserbjudande:Länk

Kontaktpersoner:

Victor Roupe, 0761-70 02 65, victor.roupe@hotmail.com

Claes Holmström, 070-247 87 44, claes.holmstrom@tradeinsports.com, Trade in Sports Europe AB

Victor Roupe är född 1994 och är professionell golfspelare. Victor representerar Skinnarebo GK. Som 19-åring kvalificerade sig Victor till Nordea Tour och spelar idag parallellt på Gecko Tour i Spanien under vinterhalvåret. Victor blev proffs 2016 och under det första proffsåret kom han topp tio vid nio tillfällen.

Trade in Sports Europe AB, är ett svenskt och stockholmsbaserat företag som har utvecklat sportbörsen www.tradeinsports.se. Trade in Sports gör det möjligt att enkelt och säkert köpa och sälja andelar i lovande idrottare - ungefär som man handlar med aktier på en börs. Trade in Sports tillhandahåller bland annat investeringsmöjligheter i golfspelare, tennisspelare och racingförare.